autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volvo S40
15 Septembrie 2007
Foto: Volvo
Volvo S40 - LECTIE DE DESIGN SCANDINAV
Incearca sa privesti lumea dintr-o pozitie mai confortabila, cea oferita de noul Volvo S40. Te vei simti usor ca un fulg si vei avea la indemina comenzile proiectate special pentru un acces facil. Esti gata sa incerci?
Volvo S40
Volvo S40
Volvo S40
Volvo S40
Volvo S40
Volvo S40

Eleganta scandinava -- amprenta Volvo
Acest sedan elegant a stirnit admiratia deopotriva a soferilor, cit si a criticilor inca de la lansarea sa. La aproape patru ani de la lansare, Volvo S40 a trecut printr-un proces de reimprospatare pentru a apropia designul clasei compacte de cel al luxosului S80. Noul S40 are un design mai sportiv, cu care se incearca apropierea de clientii mai tineri.


De la exteriorul elegant si compact pina la habitaclul modern si plansa de bord de ultima ora, fiecare centimetru patrat al modelului S40 poarta amprenta stilului scandinav de design: linii rotunjite, contururi inovatoare si o lipsa totala de elemente inutile. Adauga prezenta impunatoare si atitudinea atletica si vei obtine un autovehicul pe care nu-l vei putea uita usor.
Spatios si extrem de confortabil, interiorul modelului S40 este puternic influentat de designul ecologic scandinav, unde eleganta si functionalitatea sint deopotriva importante. Consola centrala si panourile portierelor din lemn de stejar ofera interiorului o frumusete extraordinara. Spatiul de depozitare mai mare, de calitate superioara, si designul ecologic sint trasaturile care caracterizeaza consola centrala a noului model Volvo S40, acum disponibil cu incrusta din lemn de stejar.


Sistemul inteligent de informatii pentru sofer
In timp ce sistemul unic IDIS si tehnologia DSTC te ajuta sa te concentrezi asupra soselei si autovehiculului tau, structura frontala unica si sistemele inteligente de siguranta ale S40 te protejeaza in cazul in care un accident nu mai poate fi evitat.


Sistemul IDIS monitorizeaza permanent miscarile volanului pentru a determina daca autovehiculul adopta o traiectorie care necesita intreaga atentie a soferului, sau daca acesta se afla in orice alta situatie de aceasta natura. Daca situatia o impune, sistemul va amina afisarea sau emiterea informatiilor neesentiale --apelurile telefonice receptionate, de exemplu -- pina in momentul in care nivelul de solicitare a atentiei soferului scade.


Sistem dinamic control tractiune si stabilitate
Sistemul DSTC (imbunatateste stabilitatea conducerii in conditii de derapaj prin compararea rotatiei rotilor motrice si, daca este necesar, prin varierea alimentarii cu energie electrica. Acest sistem compara de asemenea directia autovehiculului cu miscarile volanului. Apoi, daca este necesar, intrerupe puterea motorului sau frineaza separat rotile pentru reducerea deraparii si mentinerea controlului. Poti de asemenea seta sistemul pentru a asigura tractiune suplimentara in conditii de ninsoare.


Sistemul de protectie impotriva coliziunilor din spate
Sistemul unic, dezvoltat de Volvo, de protectie impotriva coliziunilor din spate reduce cu peste 50% riscul de producere a leziunilor grave provocate de efectul de biciuire, ceea ce face ca acest sistem sa fie unul dintre cele mai eficiente din industria auto. Integrat in scaunele din fata si activat in cazul in care autovehiculul tau sufera o coliziune suficient de puternica din spate, sistemul WHIPS protejeaza coloana vertebrala si gitul ocupantilor.


Sisteme de avertizare automate
Pentru a preveni agravarea unei situatii de criza, Volvo a creat doua sisteme de avertizare care se declanseaza automat: lampile pentru frina de urgenta si semnalizatoarele de avarie automate. Scopul ambelor sisteme este acela de a semnala imediat celorlalti participanti la trafic o eventuala situatie dificila in care s-ar afla autovehiculul pentru ca acestia sa poata incetini si actiona volanul in mod corespunzator.


Structura frontala unica
S-a inceput prin a supune un Volvo S40 fara motor unei coliziuni frontale. Apoi, a fost proiectat motorul pentru a putea fi montat in spatiul neafectat de coliziune, tocmai ca sa se obtina o schema optima de deformare. Diversele zone ale structurii frontale patentate sint proiectate pentru a distribui fortele care actioneaza asupra autovehiculului in timpul unei coliziuni in asa fel incit habitaclul sa poata ramine intact, dispersind o mare parte a socului chiar inainte ca acesta sa atinga celula de siguranta si, bineinteles, ocupantii acesteia. O placa de otel montata sub plansa de bord impiedica, de asemenea, motorul sa patrunda in habitaclu, protejind astfel picioarele soferului si pasagerului din fata.


Airbag-uri laterale pentru sofer si pasagerul din fata
Aceste airbag-uri reduc riscul de producere a leziunilor grave la nivelul toracelui si coapselor datorate unei coliziuni laterale. Cu un timp de reactie de o fractiune de secunda, ele sint montate pe marginile exterioare ale spatarelor scaunelor din fata, ceea ce asigura o protectie optima. Nivelul de protectie oferit este unic in industria auto.


Forta si rafinament
Motorul modelului Volvo S40 imbina puterea si eficienta cu o frecare interna redusa, control electronic al motorului, temporizare variabila a supapelor si injectie directa common- rail -- toate acestea pentru a oferi performante excelente la un consum scazut de carburant. Noul S40 este disponibil in cinci variante de motorizare, trei pe benzina si doua Diesel. Motoarele pe benzina au o capacitate intre 2,8 litri si 2,4 litri si dezvolta intre 125 si 170 CP, in timp ce Diesel-urile au capacitati de 2 si 2,5 litri si dezvolta 136, respectiv 220 CP. La capitolul putere, cel mai bine sta varianta Volvo S40 T5, care va dezvolta un maximum de 230 CP. Se iau cinci cilindri si 230 CP, se aseaza sub capota motorului, se adauga un sasiu uimitor si extrem de stabil si o manevrabilitate excelenta. Nu mai lipseste decit drumul deschis.

Tractiunea integrala cu modulul electronic de control cu care este echipat motorul T5 AWD ofera o aderenta excelenta pe orice tip de suprafata. Puterea motorului este distribuita intre rotile din fata si din spate in functie de conditiile de drum. De exemplu, in mod normal cea mai mare parte a tractiunii este repartizata rotilor din fata pentru o stabilitate maxima si un consum minim de carburant. Dar atunci cind situatia o impune, pina la 50% din puterea motorului poate fi redistribuita instantaneu rotilor din spate. Si stiind ca puterea motorului este intotdeauna distribuita in primul rind rotilor cu aderenta cea mai buna, poti fi linistit -- te afli in siguranta pe soselele alunecoase.


Transmisia manuala cu cinci sau sase trepte permite o comutare rapida si precisa. Si chiar daca preferi sa te relaxezi cu transmisia automata Geartronic cu cinci trepte poti beneficia, printr-o simpla deplasare a manetei, si de avantajele celei manuale; astfel, poti mentine o treapta inferioara de viteza pentru a mari turatia, sau spori forta de frinare in timpul unui viraj strins.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite