autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Jeep Grand Cherokee
15 Octombrie 2006
Foto: Jeep
Jeep Grand Cherokee - INFATISARE MAI SPORTIVA
Inca de la aparitia sa, in 1992, Jeep Grand Cherokee a revolutionat segmentul SUV. Pasind pe calea deschisa de predecesorii sai, noul Jeep Grand Cherokee a fost proiectat si construit pentru a face fata oricarei conditii de drum indiferent daca este vorba de conditii de strada sau off road si indiferent de vreme. Cea de a treia generatie a lui Jeep Grand Cherokee are o infatisare mai sportiva, reactii imediate si precise pe drumuri asfaltate, completate de aptitudini off road excelente -- totul regasindu se intr un pachet complet si agreabil. Rezultatul este un Jeep cu totul nou, care pastreaza in acelasi timp atuurile care l au facut popular
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Noile motoare garanteaza performanta si putere
Jeep Grand Cherokee vine echipat cu noul motor 3.0 CRD (3,0 litri V 6 common rail turboDiesel) si, pentru prima data, motorul 5.7 litri HEMI V 8 este disponibil pe un vehicul Jeep. Aceste doua propulsoare aduc Grand Cherokee in pozitia de lider al clasei sale in materie de performante. Binecunoscutul motor SOHC V 8 4.7 litri va fi disponibil in continuare.


Noul 3.0 CRD este un motor din generatia urmatoare de la DaimlerChrysler, al carui cuplu si capacitate de remorcare sint impresionante, avind in acelasi timp un consum redus. Datorita injectiei Bosch de inalta presiune (peste 1.600 bari), a turbinei cu geometrie variabila completate de o constructie cu patru supape pe cilindru, noul motor corespunde standardelor EURO 4. Puterea maxima este de 218 CP, iar cuplul maxim ajunge la 510 Nm la numai 1.600 rpm.


Pentru motorul Diesel, un comutator pentru kick down a fost adaugat pedalei de acceleratie. Acest limitator de cursa, atins inainte de apasarea completa a pedalei, este menit sa reduca socurile in transmisie in timpul conducerii normale, dar permite o cursa completa a pedalei atunci cind soferul doreste o accelerare mai rapida.


Jeep Grand Cherokee este, de asemenea, primul SUV care ofera Sistemul Multi Displacement (MDS). La motorul HEMI 5.7 litri, MDS dezactiveaza jumatate din cilindri in timpul calatoriilor si acceleratiilor usoare pentru a creste economia de combustibil cu pina la 20 la suta, in functie de conditiile de condus. Astfel, soferul dispune de 90 la suta din cuplul maxim intre 2.400 si 5.100 rpm, obtinind performante excelente in timpul remorcarii sau calatoriilor off road, dar si in timpul condusului prin oras sau pe autostrada. Un sistem sofisticat denumit Electronic Throttle Control ajusteaza raspunsul motorului in functie de conditiile de operare si de miscarea pedalei de acceleratie, iar cind este activat pilotul automat (cruise control) mentine viteza mai constanta pe pante in comparatie cu sistemul mecanic de generatie mai veche.


Acest control nu inseamna o scadere a performantei. Motorul HEMI 5.7 litri ofera multa putere si un cuplu maxim impresionant, cu cei 326 CP si 500 Nm ai sai. De asemenea se si situeaza printre cele mai performante motoare din clasa sa la capitolul acceleratie, ajungind de la 0 la 100 km/h in aproximativ sapte secunde.
Grand Cherokee ofera de asemenea o capacitate de remorcare remarcabila -  3.500 kg. Combinat cu cei 1.909 l ai portbagajului, acesta permite o mai mare flexibilitate in utilizare atit pentru afaceri, cit si in viata de zi cu zi.


Noua transmisie automata ofera rafinament de cea mai inalta clasa
Noua cutie de viteze automata cu cinci viteze W5A580, in combinatie cu motorul 3.0 CRD ofera treceri line de la o treapta la alta si un consum optim de combustibil. Transmisia automata cu cinci viteze deja existenta -- 5 45RFE -- folosita in combinatie cu motorul HEMI 5.7 litri si cu cel V 8 4.7 litri a fost imbunatatita pentru o schimbare mai eficienta a treptelor de viteza, fiind crescuta in acelasi timp capacitatea maxima de remorcare pentru Grand Cherokee.


Amindoua transmisiile ofera posibilitatea schimbarii secventiale a treptelor de viteza pentru ca soferul sa poata controla in mod interactiv procesul, de asemenea o premiera pe un Jeep Grand Cherokee. Schimbarea treptelor se face complet automat in pozitia "Drive", dar soferul poate selecta manual viteza mutind maneta de schimbare a vitezei la stinga sau la dreapta din pozitia "Drive", detinind astfel controlul in orice situatie.


Dimensiunea legendara a lui Grand Cherokee, stil si confort
Noul model Jeep Grand Cherokee este o interpretare contemporana a unei infatisari atletice. In partea frontala, cunoscuta grila cu sapte fante, flancata de farurile rotunde, cu halogen, domina impunator linia de design, reprezentind liantul intre linia inconfundabila a partii frontale si designul general al masinii.


Capota mai lunga si distanta mai mare de la mijlocul axei frontale pina la baza parbrizului comunica vizual o imagine mai puternica. Imaginea atletica este ajutata si de forma mai plata a parbrizului si de designul mai neted al stilpului A.


Noul model este cu 139 mm mai lung, cu 12 mm mai lat si are un ampatament mai lung cu 90 mm. Desi latimea caroseriei a fost numai putin marita, ecartamentul a crescut cu 64 mm pentru o postura mai lata si pentru o manevrabilitate crescuta. Designul general al caroseriei, care este cu 60 la suta mai rigida in comparatie cu modelul anterior, prezinta o aerodinamica imbunatatita cu un Cx de 0,41 de unde rezulta si o economie de combustibil marita. Constructia caroseriei a permis designerilor sa scoata in evidenta pasajele rotilor. Stopurile sint mai mari si sint rosii cu zone transparente pentru a da masinii o imagine mai interesanta. In general, noul Jeep Grand Cherokee conserva dimensiunile si caracteristicile necesare in off road, oferind in acelasi timp o buna manevrabilitate on road.


Interiorul complet nou dispune de sofisticarea caracteristica generatiei urmatoare
Interiorul noului Jeep Grand Cherokee a fost actualizat si este mai atractiv, cu un bord in doua nuante, panourile usilor si noi ornamente. Contururile scaunelor sint precise si ergonomice, miscarea lor pe orizontala fiind acum mai ampla. Spatiul pentru cap confortabil, plus spatiu marit pentru umeri, picioare si solduri denota mai mult spatiu in habitaclu.


Designul de efect si elegant al bordului ofera un grad mare de precizie si control. In zona portbagajului, panoul de podea reversibil si numeroasele puncte de fixare a incarcaturii maresc versatillitatea si capacitatea de stocare. Noile dotari premium pentru Jeep Grand Cherokee includ sistemul de navigare radio GPS, sistem audio Boston Acoustics, hands free Uconnect si sistem de asistenta la parcare ParkSense.


Aceste dotari sint completate de un nivel scazut de zgomot in habitaclu datorita materialelor de atenuare a zgomotelor, amplasate in structura caroseriei si in compartimentul motor.
Sistemul de suspensie si cel de directie sint complet noi si asigura un parcurs sigur si o manevrabilitate foarte buna.


Suspensia frontala independenta asigura soferului mai multa precizie si control, directie mai exacta, reducind si miscarile capului. Cursa suspensiei fata a fost marita cu mai mult de 10 la suta in comparatie cu generatia anterioara, iar diametrul cercului de intoarcere de 11,2 m asigura o si mai mare manevrabilitate. Noua suspensie spate, cu cinci articulatii, care include o bara de torsiune, imbunatateste rigiditatea laterala pentru a corespunde cu suspensia frontala pentru manevrabilitate optima.


In premiera ca dotare standard pe Jeep Grand Cherokee este programul electronic de stabilitate, sistemul ajutind soferul sa mentina stabilitatea directionala a vehiculului in cazul manevrelor bruste pe orice tip de suprafata. Cu ajutorul semnalelor primite de la senzori, sistemul determina nivelul adecvat de frinare si ajusteaza acceleratia pentru a mari stabilitatea directionala a vehiculului.


Jeep Grand Cherokee prezinta de asemenea un nou sistem electronic de atenuare a ruliului, care anticipeaza situatiile critice ce pot conduce la rasturnare. Acest sistem observa si monitorizeaza comenzile soferului, tendintele de inclinare ale autovehiculului si fortele laterale, estimind posibilitatea de rasturnare. Sistemul electronic de atenuare a tendintei de rasturnare reduce cuplul motorului si actioneaza foarte scurt, la maximum frina pe roata necesara pentru a stabiliza vehiculul.


Sistemul de directie cu cremaliera si roata dintata de la Jeep Grand Cherokee da sentimentul unei directii mai precise decit sistemul anterior. Cu toate ca ampatamentul si ecartamentul au fost marite, supletea lui Grand Cherokee si diametrul mic la viraj maxim sint pastrate gratie noului sistem de directie.


Cea mai buna transmisie integrala din clasa sa
Doua noi sisteme permanente de tractiune integrala sint disponibile pe Jeep Grand Cherokee in cazul pietelor din afara Americii de Nord. Quadra Trac II a incorporat noua cutie de transfer NV245 care asigura tractiune integrala permanenta, lucru ce anticipeaza si previne alunecarea rotilor, oferind tractiune optima intr o varietate de conditii. NV245 include si schimbare electronica a treptelor de viteze.


Quadra Drive II duce capacitatile de neegalat ale Jeep la un nivel si mai inalt utilizind diferentiale electronice cu alunecare limitata (ELSD) -- fata, centru si spate -- oferind clientilor capacitati off road extreme. ELSD a inlocuit puntile Vari Lok progresive folosite in generatia anterioara de vehicule Jeep pentru un raspuns si mai rapid al masinii la conditiile de drum schimbatoare si pentru un cuplu mai mare.


Cu Quadra Drive II, Jeep Grand Cherokee este singurul vehicul de pe piata care ofera control electronic al distributiei atit pe axa fata, cit si pe cea spate. Drept urmare, transferul de cuplu este mai rapid si aproape 100 la suta din cuplu poate fi distribuit pe oricare dintre cele patru roti -- aceasta capacitate a lui Grand Cherokee fiind unica.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite