autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford Fiesta
15 Aprilie 2008
Foto: Ford
Ford Fiesta - Fiesta Forever
Ford Fiesta
Ford Fiesta

Ford si a propus sa reinventeze in 2008 gama sa de masini de dimensiuni reduse, incepind cu un model Fiesta complet nou. Proiectat si dezvoltat pe batrinul continent pentru distributia in Europa, Asia, Africa de Sud, Australia si America in perioada 2008 2010, Fiesta este primul produs major al noului proces global de dezvoltare a produselor Ford. Aerul sau elegant si dinamic se imbina cu punctele forte traditionale ale masinilor Ford de dimensiuni reduse, continuind cu succes legenda Fiesta.


Debutul de la Geneva a confirmat faptul ca noul model va transforma in realitate cele mai cuceritoare elemente ale conceptului Verve. Cu o senzatie de musculatura tonifiata, noul Ford Fiesta emana un aer de incredere, stil si individualitate. Capota si aripile frontale conturate agresiv confera o tinuta impunatoare, iar profilul dinamic, cu alura de coupe si tinuta sportiva, demonstreaza ca nu s a pierdut nimic din atractivitatea emotionala a conceptului amintit. "Aceasta masina noua intruchipeaza intocmai esenta Fiesta   distractie, vitalitate si emotie", afirma John Fleming, Presedinte si CEO al Ford Europa.


Spre deosebire de concurentii cheie din segmentul european al masinilor de dimensiuni mici, care au crescut marimea si greutatea, noul model Fiesta isi pastreaza intacte coordonatele initiale. De altfel, daca tot e vorba de o masina din clasa mica, nu marimea ar trebui sa fie atuul principal.
Noua gama Fiesta va introduce citeva caracteristici Ford nemaiintilnite la masinile din clasa mica, incluzind un model din gama Ford ECOnetic care promite emisii de dioxid de carbon sub pragul de 100 g/km, disponibil in ultima parte a acestui an. O alta noutate in gama Fiesta pentru piata europeana este popularul motor Duratec Ti VCT de 1,6 litri, cu reglare variabila a camelor de admisie. Furnizind 115 CP, acest propulsor ofera un amestec bine echilibrat de performanta si economie. Plusul de putere este de 15 CP fata de precedenta generatie Fiesta, in conditiile mentinerii aceluiasi consum de combustibil.


Noua Fiesta pastreaza de asemenea motoarele pe benzina Duratec de 1,25 litri (60 si 80 CP) si de 1,4 litri (91 CP), respectiv motoarele common rail Duratorq TDCi   cel de 1,4 litri (68 CP) si cel de 1,6 litri (90 CP   disponibil cu filtru de particule), imbunatatite cu tehnologie de injectie revizuita si sofisticarea controlului electronic.
Transmisia va fi asigurata de cutia manuala cu 5 trepte Durashift, iar in cazul motorizarii Duratec de 1,4 litri se va putea opta pentru o cutie automata cu 4 trepte.


Noul model pastreaza suspensia frontala cu tija MacPherson si stilul suspensiei spate cu arbore radial rasucit, considerat unul dintre punctele forte traditionale ale gamei Fiesta. Totusi, atit la capitolul suspensie, cit si la sistemul de directie, inginerii Ford au operat o serie de imbunatatiri. De exemplu, directia asistata electric (E PAS) este o premiera pentru Fiesta si asigura echilibrul corect intre asistenta pentru viteza redusa si o excelenta accesibilitate si sensibilitate. Pompa electrica de servodirectie actioneaza numai cind este necesara asistarea, spre deosebire de pompele hidraulice traditionale, care functioneaza constant cit timp motorul este pornit. Aceasta contribuie la reducerea consumului de combustibil.


Si la capitolul siguranta s a facut un mare pas inainte: structura de rezistenta a fost modificata in asa fel incit sa devina extrem de robusta, iar protectia inteligenta este garantata de tehnologii noi, intre care se numara un airbag la nivelul genunchiului soferului, inca o premiera pentru modelul Fiesta.


La proiectarea interiorului s a tinut cont de implementarea tehnologiilor de virf pentru comanda si control, ceea ce a permis separarea elementelor cheie ale sistemului audio   butoanele de comanda, afisajul si sistemul electronic de suport   intr o arhitectura distribuita care acorda mai multa libertate designerilor pentru a crea forme functionale, placute ca estetica. Numerosi clienti ai noii generatii Ford Fiesta, obisnuiti cu telefoane mobile, se vor simti instantaneu confortabil cu designul sistemului Ford HMI al masinii, care urmeaza contururile consolei centrale pentru a incadra un afisaj cu ecran lat si un panou de comanda cu setarile sistemului audio, ale telefonului incorporat si ale altor sisteme ale masinii. De asemenea, comutatoarele de selectie comode incorporate in volan permit soferului sa controleze functiile cheie cu usurinta si in mod intuitiv.


Functionalitatea este un alt punct forte al noului model Fiesta. Consola centrala are o tava comoda pentru playere MP3, completata cu mufe audio jack si USB, la care se adauga priza traditionala de 12 V. Conectivitatea Bluetooth cu comanda vocala este de asemenea oferita de noul model Fiesta, impreuna cu mai multe tehnologii avansate, precum Ford Easyfuel (sistem de alimentare fara buson, introdus recent la modelul Ford Mondeo, ce previne umplerea accidentala a rezervorului cu combustibil necompatibil), noi caracteristici de lumina ambientala (este disponibila o lumina interioara rosie blinda si eleganta) sau geamul soferului cu tehnologie anti strivire si actionare completa cu o singura apasare de buton.


De la conturul exterior si pina la tusele interiorului, noua Fiesta atrage atentia si intareste atributul cheie Ford   acela de dinamica sportiva a condusului. Cei cuceriti deja de noul model de clasa mica de la Ford mai au de asteptat pina in toamna, cind este programata inceperea productiei la Köln. In 2009, pe masura ce livrarile vor creste, uzina de asamblare din Valencia va completa capacitatea unitatii din Germania.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite