autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Fiat Linea
15 August 2007
Foto: Fiat
Fiat Linea - OFENSIVA IN SEGMENTUL COMPACT
Fiat Linea
Fiat Linea
Fiat-Linea
Fiat-Linea
Fiat-Linea
Fiat-Linea

Inconfundabilul stil italian
Prezentat in avanpremiera la Salonul Auto de la Istanbul din noiembrie 2006, Fiat Linea a avut lansarea internationala cu doar doua luni in urma, tot la Istanbul, in prezenta conducerii Fiat Group si a peste 1.500 de invitati. Noul model, conceput de prestigiosul Centro Stile Fiat, va fi comercializat in numeroase tari din Europa, precum Germania, Spania si Finlanda, acolo unde segmentul C este predominant. Fiat Linea este produs in fabrica Tofas din Turcia, unde, pentru inceput, este prevazut un volum de productie de circa 60.000 de unitati anual.


Cu un design ce va atrage in mod sigur privirile tuturor participantilor la trafic, asa cum numai masinile italiene o pot face, Linea vine sa completeze oferta de autoturisme de familie Fiat (alaturi de Grande Punto si Bravo), aducind un suflu nou in clasa pe care o reprezinta prin raportul extrem de echilibrat intre calitate, siguranta, performanta, aspect si, bineinteles, pret.
La exterior se disting o linie eleganta, dinamica si moderna, cu un inconfundabil stil italian, precum si dimensiunile generoase, care ii confera soliditate, robustete. Se confirma astfel noua unitate stilistica Fiat, inaugurata cu Grande Punto si continuata cu Bravo.

Forma partii anterioare si cea laterala ii confera un aspect dinamic. Grupul optic posterior contribuie la aspectul elegant al masinii, forma sa integrindu-se perfect cu aripile posterioare, bara de protectie si portbagajul. Caroseria este disponibila in douasprezece variante de culoare.


Interiorul este functional, estetic si ergonomic. Habitaclul generos ofera soferului si pasagerilor un mediu confortabil. Dimensiunile generoase (4,56 m lungime, 1,73 m latime si 2,6 metri ampatament), impresionantul portbagaj de 500 litri si interiorul confortabil sint intregite si de oferta privind echiparea standard.


Blue&Me
Interiorul a fost proiectat avind in vedere functiile ergonomice pe care trebuie sa le indeplineasca un vehicul: habitabilitate, pozitia de condus, accesibilitate, vizibilitate si reconfigurarea spatiului. Linea ofera suficient spatiu pentru persoane de diferite talii: pot conduce in deplin confort persoane cu inaltime intre 1,50 si 2 metri, fara a reduce din spatiul pasagerilor de pe bancheta posterioara. Tabloul de bord adopta caractere mari, pentru a usura lectura, pe timp de noapte acesta este iluminat de o lumina de culoare portocalie. Scaunele anterioare ofera reglaj lombar manual (electric ca optional).


In caz ca portbagajul de 500 litri nu este suficient, bancheta posterioara are spatarul rabatabil fie intreg, fie divizat 60/40, in functie de versiune.
Confortul in acceptiunea Fiat Linea inseamna sa "stai" intr-un vehicul avind mult spatiu in jur, intr-un habitaclu comod si silentios. Tetierele posterioare ofera atit protectie pasagerilor, cit si eleganta interiorului, fara a bloca vizibilitatea soferului (optional).


Tot de ultima generatie este sistemul exclusiv Blue&Me, o tehnologie dezvoltata de Fiat in colaborare cu Microsoft ce permite conducatorului auto sa primeasca si sa efectueze apeluri telefonice, sa asculte melodiile preferate in format MP3, WAV sau WMA prin intermediul portului USB, folosind doar comenzile vocale sau tastele aflate pe volan.
Suspensiile anterioare Mc Pherson sint cu amortizoare si arcuri. Suspensia posterioara semiindependenta este echipata cu bara de torsiune.


A treia motorizare va fi disponibila din toamna
Pentru inceput, gama de motorizari cuprinde un propulsor pe benzina, 1.4 77 CP, si celebrul motor, premiat de specialistii internationali, 1.3 Multijet 90 CP, ambele fiind recunoscute pentru consumul redus de combustibil, o caracteristica esentiala a unei masini de familie si un deziderat al Fiat Group in privinta tuturor modelelor sale. Pina la sfirsitul acestui an va sosi in Romania si versiunea echipata cu motorul 1.4 16v 120 CP, un propulsor de ultima generatie din noua gama T-Jet.


Siguranta
Linea beneficiaza de cele mai sofisticate sisteme electronice de control al comportamentului dinamic al vehiculului, implementate cu scopul de a spori performantele acestuia. Scopul acestor sisteme, testate atit pe pista, cit si cu ajutorul simulatoarelor, este acela de a spori placerea sofatului, in conditii de maxima siguranta. Partea anterioara a vehiculului a fost proiectata tinind cont si de protectia pietonilor. Suprafata ampla a capotei reduce riscul contactului dintre capul pietonului si montantii anteriori. Linea a fost proiectat pentru a obtine punctajul maxim la testele de siguranta, fiind supus tuturor situatiilor posibile de coliziune la viteza mare.


Siguranta activa mizeaza pe ABS Bosch 8.1 de ultima generatie, ce adapteaza forta de frinare pentru a evita blocarea rotilor la frinare, EBD, care garanteaza o repartizare optima a fortei de frinare asupra axelor, frine anterioare cu disc si posterioare cu tambur (exceptie 1.4 Turbo -– frine cu disc).
Siguranta pasiva beneficiaza de airbag sofer si pasager cu sistem Smart 2, airbag-uri anterioare laterale, windowbag-uri, centuri de siguranta anterioare reglabile in inaltime, autorulante, cu pretensionare si limitator de sarcina, centuri de siguranta posterioare autorulante, sistem Isofix pe bancheta posterioara, sistem antiincendiu, ECS -– early collision (crash) sensor, localizat in spatele radiatorului, care permite activarea airbag-urilor frontale, inainte ca ocupantii locurilor sa se fi miscat de pe scaune. Acest senzor, impreuna cu sistemul central de control, mareste viteza de actionare a airbag-urilor.


Sistemul Seat Belt Reminder va transmite semnale luminoase pe bord sau sonore daca soferul sau pasagerul nu isi pun centura de siguranta. Fiind dotat cu senzor prezenta pasager, sistemul nu se va activa in lipsa pasagerului.
Tinta constructorului italian a fost, practic, aceea de a lansa pe piata europeana un concurent redutabil in segmentul C, un model accesibil, performant si atractiv prin designul sau tipic italian. Ofensiva Fiat in segmentul C continua in toamna acestui an, cind va fi lansat in Romania un alt autoturism de segment C, Fiat Bravo.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite