autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda Accord
15 August 2006
Foto: Honda
Honda Accord - DIESEL PENTRU CARTEA RECORDURILOR
Honda a operat citeva modificari stilistice si tehnice modelului Accord, care devine mai bine echipat si mai performant. Modificarile aduse fac noul Accord cel mai bine echipat si cel mai spectaculos din intreaga istorie de 30 de ani
Honda Accord
Honda Accord

Ore lungi de condus fara stres
Honda Accord este echipat cu un motor performant DOHC i VTEC care ofera caracteristici aerodinamice de mare clasa, dar si cu excelentul turboDiesel 2.2 litri. Echipata cu HiDS (Honda Intelligent Driver Support System) pentru mentinerea vehiculului pe banda de mers, un sistem Honda de navigare DVD cu recunoastere vocala, airbag-uri cortina laterale si altele. Mostenind principiul "armoniei dintre oameni si societate" intrupat de predecesoare, designul celei de a saptea generatii Accord este bazat pe conceptul unui "New Quality Tourer". Accord a fost creata pentru a stabili parametri noi in clasa sedanurilor medii, oferind in interior detalii luxoase, o siguranta excelenta si performante de mediu, precum si ore lungi de condus fara stres, combinind un fler sportiv cu un sentiment de siguranta completa si confort.

Styling
O forma nascuta din preocuparea pentru performante aerodinamice functionala creeaza un design exterior cu un echilibru ideal de calm si miscare, calitate si energie. Astfel, in ceea ce priveste aspectul exterior, capota motorului si barele de protectie au fost redesenate pentru a spori senzatia de dinamicitate.
Continuind aceeasi idee de sportivitate si rafinament, calandrul a fost lejer modificat, adoptindu se o arhitectura fluida, atent studiata, cu treceri mai naturale de la formele ascutite la cele rotunde. Noutatile estetice se regasesc si la profilul lateral, unde pragurile si pasajele rotilor au fost modificate.
Facelift-ul a inclus trecerea de la jantele de 16 inch la cele de 17, disponibile in versiunea standard, ca de altfel si farurile cu xenon.


Facelift-ul a vizat intr o anumita masura si habitaclul, protagonist al unor mici modificari, precum noul desen al instrumentelor de bord sau levierul schimbatorului de viteze. Volanul multifunctional a primit o serie de butoane noi, imbunatatind interfata dintre masina si sofer. Aportul informational a crescut in cazul motorizarii Diesel, care beneficiaza acum de computer de bord.


In designul interiorului domina materiale de inalta calitate si precizia asamblarii pentru a realiza o manevrabilitate sigura si o stabilitate a pasagerilor superioara in timpul sofatului. Observa, atinge, foloseste o si simte calitatea superioara si performantele de virf!
Scaunele din fata au o forma speciala pentru a "imbraca" corpul uman in mod natural, dar si pentru un suport ferm al intregii parti posterioare. Scaunele din spate sint mai mari, cu o fermitate optima, oferind atit un confort deosebit, cit si performante de sustinere. Scaunul soferului este dotat de asemenea cu un suport lombar Schukra, binecunoscut pentru confortul pe care il ofera.


Caroserie
Performantele aerodinamice au fost evaluate la o valoare a coeficientului aerodinamic de 0,25, o performanta de top la nivel mondial pentru o berlina, care contribuie enorm la parametrii masinii in ceea ce priveste vitezele mari, economia de combustibil si zgomotul. Caroseria usoara si rigida confera o dinamica iesita din comun, in plus fata de caracteristicile statice de rigiditate de indoire si rigiditate torsionala.


Motoare
Gama de propulsoare a ramas neschimbata, fiind disponibile doua propulsoare pe benzina de 2.0 si 2.4 litri, ce dezvolta 155, respectiv 190 CP si turboDieselul de 2.2 litri si 140 CP. Acesta din urma, care a corectat 19 recorduri mondiale din 20 posibile, a primit o transmisie manuala noua, cu sase trepte, care faciliteaza functionarea la turatii mai scazute in cazul vitezelor ridicate, cu consecinte benefice asupra consumului si zgomotului.


Seria de motoare DOHC i VTEC combina sistemul original Honda VTEC (variable valve timing and lift control mechanism) cu VTC (variable valve timing control mechanism), care adapteaza continuu timpii de admisie ai valvelor ca raspuns la schimbarile de incarcare ale motorului, pentru un cuplu mai bun, o economie de combustibil si emisii de gaze cit mai mici.
Accord adopta un sistem DBW (drive by wire) electronic de control al combustiei. Controlul valvelor de combustie de catre pedala de acceleratie este transformat intr un semnal electric, iar ECU calculeaza deschiderea pentru o combustie optima, bazindu se pe viteza vehiculului si turatie.


Transmisia
Honda a creat o transmisie compacta si in acelasi timp foarte eficienta cu cinci viteze, care dispune de un ambreiaj cu frictiune mica, foarte eficient, un convertor de cuplu ultra subtire. Transmisia contribuie la o economie insemnata de combustibil, impreuna cu schimbarile lineare de viteza in timpul acceleratiilor. De asemenea cupleaza operatiunile S Matic cu permiterea schimbarilor manuale de viteza, pentru un plus de placere la volan.


Sasiul
O suspensie dubla in forma de "Y" pe fata livreaza o stabilitate in linie dreapta nemaivazuta. Spatele beneficiaza de o suspensie 5 link, dubla in forma de "Y", geometric tunata optim, pentru o stabilitate mai buna la curbe. Ca o imbunatatire fata de sistemul anterior care controla doar rotile din fata, sistemul actual care controleaza si alunecarile laterale, VSA (ABS+TCS+controlul alunecarilor laterale) controleaza acum frinele la toate cele patru roti, pentru un control mai precis. Rezultatul: un vehicul mai stabil, mai ales la curbe.


Spatiul pentru bagaje si utilitatea
Interiorul unei masini Accord ofera un spatiu relaxat cu un mediu care il ajuta pe sofer sa previna oboseala pe distante lungi. Plierea scaunelor in proportie de 6:4 permite gazduirea si a bagajelor foarte voluminoase. Disponibil cu o tetiera amplasata in centrul scaunelor din spate si centuri de siguranta in trei puncte ELR/ALR pentru toate scaunele, pentru o siguranta mai mare atunci cind trei persoane calatoresc in spate.
O balama nou creata pentru portbagaj nu permite bratului balamalei sa loveasca bagajele depozitate in portbagaj, asigurind in acelasi timp o deschidere larga.


Accord Euro R: Performante de condus imbunatatite
Un design exterior cu accente sport peste tot, inclusiv bare de protectie aerodinamice, o grila frontala in forma de fagure de miere, roti de 17 inch din aluminiu. Arcuri, bare anti leganare si bucse mai ferme si absorbantele de socuri au fost tunate pentru un damping optim. In fata, o bara transversala conecteaza barele din dreapta si stinga pentru un condus mai sportiv, mai receptiv la stimuli si mai stabil, fara a sacrifica din confort.


Echipament pentru o functionalitate avansata
Honda Accord este prima disponibila cu HiDS (Honda Intelligent Driver Support System), care reduce "povara" soferului prin ajutarea lui sa mentina vehiculul pe banda sa de mers si pentru a controla distanta dintre vehicule si viteza atunci cind se conduce pe autostrada. LKAS (Lane Keeping Assist System) identifica banda de mers a vehiculului prin intermediul imaginilor captate cu o camera C MOS montata in geamul din fata, apoi ECU calculeaza cit spatiu este necesar pentru sofat si cit este necesar pentru a mentine vehiculul in banda sa. Apoi, este oferita asistenta directiei potrivite. Sistemul opereaza la viteze de 65 km/h sau mai mult, pe drumuri drepte sau curbe cu o raza de 230 metri sau mai mult, facind o functionala pe cele mai multe autostrazi. IHCC (sistemul de control al vitezei si distantei vehiculului) foloseste un radar rezistent la vreme plasat in botul masinii, in spatele emblemei, pentru a masura distanta intre vehicule pina la 100 de metri in fata cu un cimp de 16 grade in combinatie cu viteza si senzorii care semnaleaza devierea, pentru a determina starea de condus a vehiculului.


Siguranta
Honda a incorporat tehnologia sa originala G CON (G force Control) pentru a crea o noua caroserie cu un design "sigur la accidente" care este printre cele mai bune din lume. Pentru a imbunatati si mai mult siguranta pasagerilor in cazul accidentelor din viata reala, Honda a implementat programul propriu de testare al coliziunilor dintre vehicule, cu standardele sale proprii de investigatii, stabilite independent. Aceasta testare la coliziuni este mult mai solicitanta comparativ cu testele conventionale, unde masina este izbita de o bariera fixa. Designul Accord indeplineste cele mai severe solicitari ale testelor.


Numarul de sectiuni ale caroseriei gindite pentru a reduce leziunile pietonilor a fost marit pentru a proteja membrele inferioare ale pietonilor, dar si capetele acestora.
Interiorul este creat special pentru a proteja capul ocupantilor la coliziuni, iar scaunele din fata sint de asemenea create pentru a reduce socurile din zona gitului. Un nou sistem de airbag-uri cortina se desfasoara in doar 0,015 secunde, oferind o arie larga de protectie, care acopera aproape intreaga parte laterala a geamului, pentru o reducere majora a ranilor la cap in timpul coliziunilor laterale. Un sistem de airbag-uri SRS pentru sofer si pasagerul din fata este in echipamentul standard la toate tipurile, precum si sistemul ISOFIX pentru ancorarea scaunelor pentru copii.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite