autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volkswagen Tiguan
15 Iulie 2007
Foto: Volkswagen
Volkswagen Tiguan - Combinatie de putere si eleganta
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan

Cu primele fotografii ale noului model Tiguan de la Volkswagen incepe numaratoarea inversa pina la debutul celui de-al paisprezecelea model al gamei. SUV-ul va fi prezentat publicului pentru prima data in septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. O combinatie de putere si eleganta caracterizeaza designul noului Tiguan. A fost conceput ca o linie de demarcatie dintre lumea urbana si escapadele fara sfirsit, intre afaceri si timpul liber. Tiguan este un multitalent cu caracteristici de condus care sint la fel de agile pe cit de confortabile, cu o valoare de utilitate mare si tehnologii revolutionare.


Ca si la Touareg, cel de-al doilea SUV al Volkswagen, Tiguan, prezinta un design increzator in fortele sale. Modelarea botului noului Tiguan a fost facuta dupa proportiile sexi pe care Volkswagen le-a introdus prima data cu Concept A Study, care a generat atentia lumii intregi -– un crossover intre un coupe si SUV. Pe laterale o silueta alungita si puternic modulata se intinde intre arcurile rotilor cu un stilp -– tipic la Volkswagen -– in forma de "C" care nu poate fi confundat. O proeminenta foarte scurta caracterizeaza spatele "abrupt". Semnificative mai sint farurile fata si cele spate, cu forme asemanatoare.


Primele lucruri despre motoarele Tiguan: Volkswagen va oferi SUV-ul -– si in premiera mondiala -– exclusiv cu motoare turboalimentate cu injectie directa. Acesta functie de turboalimentare de inalta performanta reduce semnificativ consumul de combustibil si emisiile, sporind in acelasi timp dinamica si placerea de a-l conduce.


In total sint trei motoare TSI si doua TDI. Dintre acestea, nou-noute sint TDI-urile extrem de silentioase cu injectie common-rail. Acestea dezvolta 140 si 170 CP la 1.750 rpm cu un output de 320 sau de 350 Nm cu tractiune integrala. Ambele TDI-uri indeplinesc deja normele Euro5, care vor intra pentru prima data in vigoare in 2009.


Si motoarele pe benzina au de partea lor puterea, economia si curatenia, datorita injectiei directe turboalimentate cu nivele de performanta de 150 CP, 170 si 200 CP. O noutate in programul Volkswagen o reprezinta versiunile de 150 si 170 CP. O privire aruncata valorilor de cuplu e de ajuns ca sa iti dai seama ca TSI-uri au un cuplu foarte mare. TSI de 150 CP dezvolta deja unul de 240 Nm (la 1.750 rpm). La cel de 170 CP si 200 CP este de 280 Nm (la 1800 rpm).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite