autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Concept-Climax_1
15 August 2006
Foto: Cooper
Climax dezvolta performante comparabile cu Lotus Elise
Concept-Climax_2
Concept-Climax_3

Inspirata de legendara masina Cooper Climax F1 de la sfirsitul anilor '50, Climax reprezinta o dubla moderna a unei masini sport britanice, creata avind in minte un entuziasm pentru motorizari. Masina este de doua locuri cu un spatiu amplu pentru week-end urile petrecute in deplasari. Propulsata cu etanol, Climax ofera cifre de performanta comparabile cu cele ale Lotus Elise. Soferul poate programa masina prin intermediul laptop-ului sau si poate face ajustari ale ECU ului masinii folosind Climax Control, dind posibilitatea masinii sa fie folosita pe sosele ca o masina de zi obisnuita sau ca o masina de curse.


Caroseria usoara, sasiul rigid si greutatea sa cu un minim de arcuri asigura Climax ului atitudine si echilibru.
Climax isi trage mostenirea din vastul Motorsport al Marii Britanii in timp ce pastreaza si un ochi ferm pe viitor.
Climax ofera o experienta de condus unica, creat fara acoperis, parbriz sau usi. Sarind in masina peste caroserie, in cockpit, iti evoca amintiri ale clasicelor curse de masini de tipul celor de la Le Mans. Combinatia de vint fluturat in fata cu faptul ca stai la 6 centimetri deasupra drumului se adauga sentimentului extrem de viteza si ii confera corpului tau o injectie de adrenalina de fiecare data. Folosind Climax Control, in citeva secunde, masina poate fi setata pentru un drum de tara sau poate fi fortata la maxim pe o pista. Numai faptul ca detii un Climax te califica automat intr un club exclusivist si ii garanteaza soferului o capacitate nemaiintilnita a de intoarce capetele tuturor.


Daca esti pregatit, schimba comutatorul si fii pregatit pentru cea mai tulburatoare, cea mai revigoranta (3,4 secunde de la 0 la 100 km/h), care iti zboara parul in toate partile (258 km/h viteza maxima), si mai zgomotoasa experienta din viata ta.
La exterior se disting caroseria usoara din compozit, panouri aero ajustabile, structuri de impact pe fata si spate, aerodinamica ajustabila, difuzor pe spate si oglinzi pliabile, in timp ce scaunele sint de curse, din compozit dintr o singura piesa.


Motorul, din aluminiu turbo alimentat plat, are patru cilindri montati longitudinal si colaboreaza cu o cutie de viteze cu 5 viteze.
Suspensia este asigurata de absorbante de socuri pe deplin ajustabile, preparate de Koni, si arcuri de curse Faulkner.
Rotile sint Dymag din carbon/magneziu, 215/35 18 pe fata si 235/35 18 pe spate.
Sistemul de frinare pe rotile din fata se bazeaza pe etriere alcon, discuri perforate si ventilate de 304 mm si placute de frina alcon, in timp ce pe spate intilnim etriere alcon, discuri de 280 mm perforate si placute de frina alcon.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite