autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Land Rover Freelander 2
15 Aprilie 2007
Foto: Land Rover
Land Rover Freelander 2 - CONFORT DE EXCEPTIE INDIFERENT DE SUPRAFATA
Freelander 2 este cel de al patrulea model suta la suta nou lansat de Land Rover in numai patru ani, facindu‑si aparitia dupa noul Range Rover (2002), Discovery 3 (2004) si Range Rover Sport (2005). Succesul de care s‑au bucurat aceste modele inca de la lansare a contribuit la atingerea unui volum de vinzari Land Rover record in intreaga lume in 2006
Land Rover Freelander 2
Land Rover Freelander 2
Land Rover Freelander 2
Land Rover Freelander 2
Land Rover Freelander 2

Redefineste segmentul Small SUV

Inceputul anului 2007 aduce in Romania noul Freelander 2. Este cu siguranta cel mai polivalent SUV compact, ce redefineste clasa autovehiculelor compact premium cu tractiune integrala. Freelander 2 se remarca prin performante remarcabile pe carosabil normal, precum si prin utilitatile off‑road de top specifice unui adevarat Land Rover. Freelander 2 imbina tinuta de drum specifica unei limuzine, fiind agil si manevrabil pe sosea, cu aptitudini off-road superioare oricarui SUV din segment, gratie sistemului inovator Terrain Response, la care se adauga un confort de exceptie pe orice fel de suprafata. Designul dinamic, atitudinea hotarita, interiorul inteligent si spatios si paleta larga de tehnologii avansate vin sa intregeasca oferta.

"Freelander 2 este inca o data un deschizator de drumuri, ce impune noi standarde in acest segment. Nici un alt 4x4 compact nu are o paleta atit de larga de utilitati. Pastrindu‑si personalitatea, Freelander 2 imbina avantajele unui autoturism premium -- performante dinamice superioare, interior de lux, siguranta si manevrare usoara -- cu atributele unui 4x4 robust, ce poate aborda orice ruta, fiind versatil si tenace", spune Cristian Antoni, director general Premium Auto, importatorul Land Rover in Romania.

Motorizari complet noi

Aspectele tehnice ale noului Freelander 2 includ doua motoare complet noi: un motor pe benzina de 3,2 litri cu sase cilindri in linie si un motor Diesel turboalimentat cu 4 cilindri, de 2,2 litri. Ambele motoare au la baza tehnologii avansate, reusind sa imbine cu succes caracteristicile de performanta si economie.

Motorul pe benzina i6 de 233 CP atinge o viteza maxima de 200 km/h si o acceleratie 0‑100 Km/h in 8,9 secunde. Consumul mixt de combustibil este de 11,2 litri/100 km. Motorul este adaptat la o noua transmisie automata in sase trepte, prevazuta cu sistem CommandShift tip Land Rover, pentru schimbarea secventiala manuala a treptelor de viteza. Pentru obtinerea unor rezultate mai dinamice, soferul poate selecta modul sport.

Configuratiile cu sase cilindri in linie sint ideale pentru o functionare lina a motorului, noua unitate foarte compacta fiind suficient de mica pentru a putea fi montata transversal, o premiera in sectorul autoturismelor 4x4 compacte si una dintre multele inovatii ale masinii. Avantajele instalarii transversale includ imbunatatirea pachetului de dotari la interior si cresterea gradului de siguranta.

Motorul Diesel ales pentru Freelander 2 este un motor complet nou cu patru cilindri, de 2,2 litri. Motorul dezvolta 160 CP si asigura un cuplu maxim de 400 Nm. Este usor si raspunde prompt la comenzi, precum si extrem de rafinat si economic, indeplinind cel putin normele de poluare Euro4 si remarcindu‑se printr‑un consum mixt de combustibil de 7,5 l/100 km. S‑au prevazut doua transmisii: o noua cutie de viteze manuala in sase trepte si aceeasi cutie automata in sase trepte folosita la motorul pe benzina.

Design interior si exterior

Designul exterior si interior al modelului Freelander 2 este complet nou, integrind limbajul designului singular al companiei cu forma aproape instantaneu identificabila a celui mai recent Land Rover.

Pachetul dotarilor interioare specific modelului Freelander 2 constituie o imbunatatire majora fata de modelul anterior. Freelander 2 se remarca prin spatiul generos asigurat la nivelul capului, umerilor si picioarelor, atit in fata, cit si in spate. Geamurile largi intaresc senzatia de spatiu si vin in completarea "postului inalt de conducere" -- tipic Land Rover -- si dispunerea tip "amfiteatru" a scaunelor, pasagerii din spate fiind usor mai sus decit ocupantii locurilor din fata, pentru o vizualizare mai clara a peisajului. Spatiul din portbagaj este de asemenea intre cele mai bune din aceasta clasa de autoturisme si cu 38 la suta mai mare decit la precedentul Freelander (cu scaunele nerabatate -- 755 litri fata de 546).

Intre alte caracteristici si optiuni disponibile se pot numara: sistemul de pornire fara cheie, faruri bi‑xenon, sistem frontal de iluminare adaptiva, stergatoare cu senzor de ploaie si sistemul de control al distantei de parcare (fata si spate), precum si sisteme audio superioare, ce includ chiar tehnologii si gadget-uri dintre cele mai moderne (precum conectorul audio auxiliar pentru iPod si MP3 Player).

Sisteme off-road si inovatii Land Rover

Freelander 2 este prevazut cu tehnologii pentru imbunatatirea performantelor on- si off‑road, multe dintre acestea noi in aceasta categorie. Sistemul de suspensii este integral independent si are la baza cele mai moderne sisteme de control al stabilitatii, inclusiv controlul stabilitatii la rasturnare (RSC) -‑ o tehnologie noua si sofisticata, care contribuie la reducerea la minim a riscului de rasturnare.

Sistemul Terrain Response unic la Land Rover este standard la toate nivelele modelului, mai putin nivelul de baza, pentru ca abordarea terenurilor accidentate sa fie mai facila. Alte tehnologii interesante includ un Sistem Inteligent de Tractiune Integrala Permanenta, ce determina un consum mai redus pe sosea datorita distributiei majoritare a cuplului pe fata si tractiune maxima in conditii critice prin transferul spre spate a cuplului pina la 100 la suta.

O alta inovatie exclusiva Land Rover si care debuteaza la modelul Freelander 2 este sistemul Gradient Release Control, care functioneaza coordonat de HDC (Hill Descent Control). Acesta permite o reducere progresiva a presiunii din instalatia de frinare atunci cind se elibereaza pedala de frina la coborirea sau urcarea pantelor.

Freelander 2 beneficiaza de asemenea si de sistemul Engine Drag Control (controlul patinarii la actionarea frinei de motor). Practic vorbim despre un sistem care sesizeaza alunecarile rotilor in cazul rularii pe suprafete alunecoase (noroi, zapada, gheata), in cazul in care s‑a actionat frina de motor si comanda marirea cuplului motor, atit cit este nevoie pentru mentinerea controlului asupra masinii.

Siguranta activa si pasiva

Atit lista de caracteristici de siguranta a Freelander 2, cit si raspunsul prompt la comenzile de manevrare, frinele puternice si sistemul 4x4 au ca prioritate evitarea oricarui pericol atunci cind te afli la volan. Postul inalt de conducere tip "pilot" asigura o buna vizibilitate asupra traficului si o mai buna panorama asupra drumurilor.

Centurile de siguranta (cu 3 puncte de prindere) sint prevazute cu dispozitive de pretensionare. Toate modelele Freelander 2 au sapte airbag‑uri: doua frontale, doua laterale fata, doua tip cortina (din fata pina in spate) si o aparatoare pentru protectia genunchilor conducatorului auto.

Nici un SUV compact nu are atitea sisteme de siguranta activa precum Freelander 2:

* Sistem De Antiblocare A Rotilor La Frinare -‑ ABS

* Controlul Electronic Al Tractiunii -‑ ETC

* Controlul Vitezei La Coborirea Pantelor -‑ HDC

* Asistenta La Frinarea De Urgenta -‑ EBA, creste forta de frinare la pedala in caz de nevoie

* Distributia Electronica A Fortei De Frinare -- EBD, ce asigura o repartitie optima a fortei de frinare intre puntea fata si spate

* Asistenta La Frinarea In Viraje -- CBC, asigura stabilitatea masinii la frinarea in curbe

* Controlul Dinamic al Stabilitatii -- DSC

* Cotrolul Stabilitatii la Rasturnare -- RSC, sistem folosit in premiera pentru un SUV compact, fiind cel mai sofisticat sistem de protectie la rasturnare.

Nu in ultimul rind, protectia pietonilor a constituit o preocupare majora in proiectarea Freelander 2. Capota are caracteristici speciale de absorbtie a energiei in momentul impactului cu pietonii, respectind deja norme de protectie a pietonilor la impact, preconizate a intra in vigoare incepind cu anul 2012.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite