autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mihai Panaitescu Peugeot
15 Martie 2007
Un roman de 20 de ani a cistigat concursul de design al Peugeot
* cistigatorul este cel mai tinar din istoria competitiei - romanul are 20 de ani * cel de-al patrulea concurs online de design al Peugeot a atras peste 4.000 de participanti! * conceptul va fi prezentat la o scara reala la viitorul Frankfurt Motor Show si va fi prezentat si in urmatorul joc video Xbox 360
Mihai Panaitescu Peugeot
Mihai Panaitescu Peugeot
Mihai Panaitescu Peugeot

Condus de dorinta de a desena o masina care ar oferi o experienta de neuitat tuturor ocupantilor sai, Mihai Panaitescu, un student roman la design, care studiaza la Torino, a creat conceptul Flux, proiectul cistigator al concursului online de design organizat de Peugeot, cea de-a patra editie. Proiectele clasate pe pozitia a doua si a treia au fost Njooy (Wesley Saikawa din Brazilia -– 27 ani) si Allscape (Gustavo Ferrero din Venezuela -– 29 ani).


La 20 de ani, Mihai, cel mai tinar cistigator din toate editiile concursului de design al Peugeot, a venit cu un proiect care se potriveste perfect cu mediul sau. Flux este un vehicul care se potriveste unei varietati de stiluri de viata.
Designul lui Flux este la el acasa intr-un mediu urban. Dimensiunile sale compacte o fac usor de folosit. Designul sau clasic, combinat cu un sentiment modern de sportivitate, se imbina perfect cu peisajul urban. Motorul sofisticat asigura o experienta silentioasa a condusului, in timp ce Flux iese in evidenta fara a fi ostentativ.


Flux-ul lui Mihai este de asemenea o masina foarte placuta la condus pe drum deschis. Montat pe roti mari, Flux ofera un confort posterior excelent pentru ocupantii sai, scaune care parca te imbratiseaza, cu setari multiple, si este ergonomic -– soferul are acces imediat la toate functiile esentiale -– dar arata si nemaipomenit. Designul sau foarte simplu creeaza un sentiment de serenitate indiferent de distanta care trebuie parcursa.
Flux este de asemenea si un vehicul high-tech, cu un motor non poluant, cu facilitati de comunicare in-car si o iluminare de inalta performanta, bazata pe tehnologie LED.
Flux a iesit prima din top drept masina P.L.E.A.S.E. datorita originalitatii sale, a calitatii prezentarii sale si a consistentei sale privitoare la tema competitiei.


Competitia de design
La cea de-a patra editie a competitiei de design, Peugeot a invitat designerii pentru a-si exprima viziunea lor asupra unei masini care trebuie sa aiba abilitatea de a incinta: P.L.E.A.S.E. Acest lucru inseamna sa creeze o masina care sa incinte intr-un sens pur abstract, designerilor le-a fost cerut sa indeplineasca un set de specificatii precise: sa-si imagineze o masina care trebuie sa fie P.L.E.A.S.E -- «Pleasure through its Lightness and its Efficiency while remaining Accessible through its Simplicity and Environmentally-friendly in its design», adica placere prin usurimea si eficienta ei, raminind in acelasi timp accesibila prin simplitate si prietenoasa pentru mediul inconjurator.


Aceasta tema a avut un raspuns foarte bun, cu 4.029 de proiecte depuse pe site-ul www.peugeot-concours-design.com, stabilind un nou record ca numar de proiecte. Prin comparatie, a treia editie a strins doar 3.800 de proiecte.
Proiectul Flux a iesit primul dupa un proces de selectie in trei etape, intre octombrie 2006 si februarie 2007. Initial, 30 dintre cele mai bune proiecte au fost selectate de catre membrii de la Peugeot Style Centre. Acestea au fost puse apoi la dispozitia oamenilor pentru a fi votate online, pentru a determina o lista cu 10 finalisti. Cistigatorul premiului si ceilalti ocupanti ai podiumului au fost selectati ulterior de catre un juriu prezidat de Frederic Saint-Geours, directorul general al Automobile Peugeot.
Pentru cea de-a patra editie a competitiei de design au fost oferite premii si mai bune. Nu numai ca proiectul cistigator va fi materializat in realitate, la scara reala, in forma unei masini concept ce va fi prezentata la viitorul Frankfurt Motor Show, dar va fi si vedeta principala a unui joc video de la Xbox 360. Cistigatorul va primi de asemenea si un cec in valoare de 6.000 de euro, iar designerii clasati pe locurile doi si trei vor primi cite 3.000, respectiv 2.000 de euro.


Putina statistica
Competitia si-a largit aria internationala de participare, ajungind la 113 tari, comparativ cu cele 107 din editia anterioara. 70% dintre proiecte au fost depuse de catre designeri provenind din tari din afara Europei de Vest.
Aceasta competitie, tinuta exclusiv prin intermediul site-ului mentionat anterior, a beneficiat enorm de entuziasmul adus de tema de concurs. Comunitatea online generata de competitia de design s-a dublat comparativ cu editia anterioara, cu un total de 34.000 membri. Mai mult de doua milioane de pagini au fost vizionate in cursul a 500.000 de vizite.
In cele din urma, cu 116.000 de voturi exprimate pe Internet intre 21 decembrie si 23 ianuarie, vizitatorii au aratat un veritabil entuziasm pentru proiect, cu o medie de 3.400 de voturi inregistrate in fiecare zi.
Distributia proiectelor pe zone geografice arata faptul ca au fost reprezentate in special tari europene, cu o cota de 51%. Majoritatea din cele 10 proiecte votate de catre user-ii de Internet au fost pentru operele designerilor originari din afara Europei de Vest.


Din partea designerului
"Intentia mea a fost sa creez un vehicul care sa-i incinte pe ocupanti in orice mod posibil. Versatilitatea sa combinata cu sportivitatea si abilitatea de a o folosi in diferite medii reprezinta, din punctul meu de vedere, citeva dintre punctele forte ale vehiculului. Fie ca este un explorator al plajelor nisipoase, al drumurilor serpuite de munte sau pur si simplu al strazilor din oras, conceptul Flux intruchipeaza un vehicul care este facut pentru a te incinta. Forma sa dinamica si cockpit-ul sau deschis o fac «vie» si placuta la condus intrucit ocupantii sai sint mereu in contact cu imprejurimile. Numele Flux a fost inspirat din schimbarile continue si fluxul de zi cu zi al vietii noastre in timp ce muncim si ne jucam. Forma reprezinta aceasta curgere cu tranzitii de la linii dure si line, intre drepte si curbe, toate fiind caracteristice ale Peugeot. O masina relativ mica -- 3.500 mm lungime si 1.650 mm latime -- ce functioneaza cu o unitate de putere cu hidrogen ascunsa in spate, cu rezervorul montat sub capota din fata. Capota si lateralele sint realizate din plastic, poliuretan pentru scaune si aluminiu pentru partile metalice. Componentele principale, cum ar fi sasiul si capetele de protectie, sint din metal. Realizata din parti de caroserie simple, masina este usor de produs si accesibila tuturor, dar, mai ales, placuta la condus".
In plus, masina este un punct central al unui joc disponibil cu Xbox 360, asa ca P.L.E.A.S.E. urca la bord!!!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite