autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Alonso_(Renault)_qualifying_at_USGP_2005
15 August 2006
O zi in intimitatea campionilor mondiali de la Renault F1 Team!
Boxele Renault F1 si-au deschis portile in cadrul Marelui Premiu al Germaniei pentru a putea trai si noi pregatirile unui week-end de curse: un moment extraordinar!
F1Renault-640x480

O zi fara concesii
Cu o competitie rosie din ce in ce mai amenintatoare, noi tot am avut ocazia sa vedem la Hockenheim cum Renault nu avea nici o secunda de ragaz pentru a-si infrina atacatorii si pentru a-si apara titlurile obtinute anul trecut. In acest context, echipa ne-a acordat totusi citeva ore pentru a ne permite sa descoperim culisele unei joi de Grand Prix, o zi de obicei calma si «slaba» in activitati, deci propice pentru a face descoperiri fara concesii.


Ambianta studioasa in motorhome...
Ce-ar putea fi mai bun decit sa intri in lumea F1 pe usa cea mare decit aceea de a traversa motorhome-ul echipei campioane a lumii? Astfel vizita noastra incepe. Adaptindu-se la punctele de presiune ale echipei -- birourile directorului Flavio Briatore si sponsorului Mild Seven -- el este de asemenea folosit drept restaurant al echipei. Aceasta structura impresionanta a ansamblului din doua semiremorci ne primeste si pe noi pentru un prinz care nu are nimic neobisnuit: in fata noastra, Fernando Alonso se concentreaza in compania managerului lui. Un loc mai incolo, coechipierul sau, Giancarlo Fisichella, se odihneste. Ambianta generala este de concentrare, insa asta nu inseamna ca nu exista si scene neprevazute: ai nevoie de maioneza? Chiar Fernando insusi se ridica sa ti-o aduca! Cel de-al treilea pilot, Heikki Kovalainen, insarcinat cu imbunatatirea masinii -– el a efectuat mai mult de 17.000 kilometri de teste anul acesta -- ne-a acompaniat la sfirsitul mesei. In opozitie cu temperamentul glacial cu care ne-au obisnuit pilotii finlandezi, Kovalainen nu este deloc zgircit cu cuvintele. "Am gasit un finlandez care vorbeste", ne spune cineva de la Renault, "Cel mai greu este sa-l opresti...!". Dupa ce ne-a explicat rolul sau in echipa, Heikki raspunde la inevitabila intrebare: "Cind te vom vedea in cursa pentru Renault?". "Curind...", ne raspunde. Semi-incuviintari deja confirmate de un alt membru al boxelor pe care il vom intreba daca inlocuitorul lui Alonso in 2007 ar putea fi finlandez. Raspuns: "Se poate, dar nu trebuie sa fie neaparat un pilot experimentat", a pus deoparte ipoteza Kimi Raikkonen!


... si night-club in stand!
Remontarea aleii padocurilor ne permite sa constatam ce sume colosale s-au investit in motorhome-urile fiecarei boxe, care au cistigat sau nu. Cea a lui McLaren, gri si rece, pare aproape invizibila fata de cladirile gemene gigantice ale Red Bull si Toro Rosso, cele doua boxe ale bauturilor energizante. La Renault cind cineva investeste este pentru a aduce progrese masinii. Ceea ce explica faptul ca motorhome-ul nu este, de departe, cel mai recent, intrucit este acelasi de pe vremea lui Benetton (2001).


Patrunzind in standul boxei, o schimbare de univers, cel serios al inginerilor si al mecanicilor contrasteaza cu o ambianta surprinzatoare si uimitoare de night-club! Muzica pe fundal, cum ii place lui Flavio, desi boxele invecinate... "McLaren vine citeodata si ne cere sa dam muzica mai incet", ne-a indicat ghidul nostru, inainte de a adauga: "Si noi? O dam mai tare!".
Joi, mecanicii au asamblat 3 monoposturi. Fiecare pilot din aceeasi boxa are propria sa echipa care va monta, regla si la nevoie repara masina sa de-a lungul week-end-ului. O a treia echipa, mai restrinsa, asambleaza «mulajul» care va servi unuia dintre piloti daca masina lui e distrusa. Aceasta troneaza in centrul standului, separind cele doua echipe de titulari. Pe jos, domneste o curatenie de farmacie, conditie indispensabila pentru a lucra cu eficienta si rapiditate. In exteriorul standului, unde se opresc bolizii, scurt, in timpul alimentarilor si pentru schimbarea de pneuri, partile superioare ale caroseriei sint depozitate temporar pentru a cistiga spatiu. Mulaje dintr-o singura piesa si acoperind motorul si cutia de viteze sint oarecum dificil de manevrat din cuza marimii si a greutatii. Ocazie numai buna pentru a admira munca realizata pentru aceste «sculpturi» in carbon, ale caror iesiri de aer si eleroane reprezinta un furnicar de detalii toate folositoare pentru performantele monoposturilor.


La vecinul McLaren, simularile de alimentare si de schimbare a pneurilor sint organizate pe loc. Repeta operatiunea de zeci de ori, impingind masina pur si simplu cu miinile goale. Aceste antrenamente nu sint niciodata indeajuns de multe, din cauza lor, la o eroare in timpul primei alimentari, finlandezul Kimi Raikonen pierdea primul loc in avantajul germanului Michael Schumacher trei zile mai tirziu...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite