autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Motorul Anului 2007
15 Iunie 2007
Motorul Anului 2007

Anul acesta, trofeul merge la noul motor BMW de 3.0 litri Twin- Turbo pe benzina, cu care acum sint echipate numeroase variante de caroserii din seria de succes BMW Seria 3. Primul motor din lume cu 6 cilindri in linie cu tehnologie Twin-Turbo a iesit de asemenea invingator si in alte doua categorii, cistigind si premiul pentru Cel mai bun nou motor al anului ("Best New Engine of the Year 2007") si categoria de capacitate cuprinsa intre 2.5 si 3.0 litri.


In afara de enorma putere de tractiune, juriul a fost impresionat de inalta eficienta a unitatii de putere de 305 CP. Cu 9,5 litri la 100 kilometri la un BMW 335i Coupe, nivelul mediu al consumului, bazat pe normele UE, este extrem de moderat pentru clasa aceasta de performanta. Motorul Twin-Turbo reuseste sa obtina asta in special datorita sistemului de injectie de mare precizie al BMW, primul sistem direct de injectie cu jet dirijat care a fost produs la un volum mare. Acesta permite o masurare precisa a mixturii de aer si combustibil.
Doua premii au fost cistigate de catre motorul V10 de mare performanta, care poate fi gasit sub capota modelelor BMW M5 si M6. Pachetul de putere de 507 CP cu o capacitate de 5 litri a primit premiul "Best Performance Engine of the Year" ca si in ultimii doi ani, dar a cistigat si categoria de capacitate de peste 4 litri. In 2005 si 2006 acest motor exceptional a cistigat chiar el premiul cel mare, "International Engine of the Year". "Motorul BMW V10 este inca imposibil de intrecut", a spus un membru al juriului, Jeroen Jongeneel de la De Telegraaf.
Premiu pentru clasa de capacitate cuprinsa intre 2.0 si 2.5 litri a fost luat de motorul de 2.5 litri cu 6 cilindri pe benzina cu VALVETRONIC, folosit la BMW Z4 Roadster 2.5si si X3 2.5si. Cu controlul sau variabil al valvelor -– folosit pentru prima data in 2001, fiind de atunci utilizat la milioane de vehicule –- motorul livreaza 218 CP si fundamenteaza filosofia BMW de dinamica eficienta. "Poti auzi motorul de 2.5 litri de la mare distanta datorita sunetului sau splendid", a spus membrul juriului, Rogelio Rivera-Nava din Mexic. "Constructia in linie a celor 6 cilindri ofera baza pentru puritatea tehnica a acestui cel mai faimos motor dintre toate motoarele BMW.

Este o placere sa-l conduci".
Iar aceasta nu a fost sfirsitul seriei de premii pentru grupul BMW. In categoria cilindrica de 1.4-1.8 litri, trofeul a mers in egala masura catre Grupul BMW si PSA Peugeot Citroen, partenerii care au dezvoltat impreuna motorul turbo de 1.6 litri. Acesta propulseaza modelele MINI Cooper S cu un sportiv 175 CP, dar si modelele partenerului de dezvoltare, desigur adaptate specific brandului. Caracteristicile speciale nou create ale motorului cu 4 cilindri includ tehnologia turbo inovativa Twin Scroll si o injectie directa a combustibilului.
In ultimii noua ani, BMW a cistigat peste 30 dintre trofeele bine vazute si mult rivnite "International Engine of the Year Award". Acest lucru reprezinta o dovada impresionanta a leadership-ului BMW pe piata, mai ales in domeniul constructiei de motoare.


Dar iata lista completa a cistigatorilor premiilor pentru 2007: BMW 3 litri Twin-Turbo (pus pe modelul 335i) -- cel mai bun motor nou din 2007, Toyota 1.5 litri Hybrid Synergy Drive (Prius) -- cel mai economic motor, BMW 5 litri V10 (M5, M6) -- motorul cu cele mai bune performante, Toyota 1 litru (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1) -- sub 1 litru, Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (Golf, Touran, Jetta) -- 1 l-1.4 l, BMW-PSA 1.6 litri Turbo (MINI, Peugeot 207) -- 1.4 l-1.8 l, Volkswagen 2 litri Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia) -- 1.8 l-2.0 l, BMW 2.5 litri (325, 525, X3, Z4) -- 2.0 l-2.5 l, BMW 3.0 litri Twin-Turbo (335i) -- 2.5 l-3.0 l, Porsche 3.6 litri Turbo (911) -- 3.0 l-4.0 l, BMW 5 litri V10 (M5, M6) -- peste 4.0 l si BMW 3.0 l Twin-Turbo (335i) -- "Motorul Anului" 2007.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite