autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
World Car Of The Year
15 Aprilie 2007
LEXUS LS460 este Stapinul LUMII
World Car Of The Year" 2007
World Car Of The Year
World Car Of The Year
World Car Of The Year
World Car Of The Year
World Car Of The Year

World Car Of The Year 2007

La o conferinta de presa prezentata de catre Grupul MIDWAY si gazduita la Salonul Auto International de la New York, in locatia Jacob Javitz Centre din Manhattan, modelul Lexus LS460 a fost declarat "World Car Of The Year" 2007.

Lexus LS460 a fost ales dintre 28 de modele intrate initial in competitie, nominalizate de catre jurii ale World Car din 22 de tari din intreaga lume.

Dincolo de a fi doar un concurs de popularitate, obiectivul a fost de a se asigura ca "Masina Anului in Lume" trebuie sa fie produsul unui proces de evaluare riguros, care a luat in considerare nevoile si dorintele consumatorilor din intreaga lume. Procesul a inceput cu jurii individuale care au evaluat si catalogat candidatele folosindu-se de o varietate de parametri standardizati -– care acopera orice de la styling si calitate, la performanta si siguranta. Juriile si-au exprimat apoi voturile in luna ianuarie 2007, pentru a stabili o lista scurtata la zece finalisti. Masina anului in lume a fost aleasa dintre aceste finaliste, fiind intabulate de catre KPMG, o firma internationala de contabilitate.

Juriile WCOTY au considerat ca prestigiosul LS460 reprezinta intruparea sloganului brandului Lexus -- «In cautarea perfectiunii». Inca nou pe unele piete, Lexus continua sa isi construiasca CV-ul cu nava amiral a flotei, care se lauda cu numeroase premiere, incluzind un inovativ sistem de parcare automatic si o transmisie automata cu 8 viteze. Luxoasa prin excelenta, cu executie moderna, o calitate fara indoiala, si o putere mai mult decit ampla, aceasta ofera de asemenea o alternativa "verde" sub forma unei variante hibride, LS600h, pentru cei care cauta rasfatul suprem, fara sa se simta vinovati.

Ceilalti doi concurenti de top ai lui Lexus LS460 ai celei de-a treia editii a "Masina Anului in Lume" au fost Audi TT si MINI.

"Sintem onorati sa primim acest premiu prestigios", a spus Bob Carter, vicepresedinte al grupului si manager general. "De la inceput, scopul nostru a fost sa dezvoltam un vehicul de lux reprezentativ care sa fie recunoscut drept una dintre cele mai minunate masini din lume. Raspunsul pe care l-am primit pentru LS460 din partea clientilor nostri, alaturi de premii cum este acesta, ne asigura ca sintem pe calea cea dreapta, dar lunga, a realizarii scopului nostru".

World Performance Car: AUDI RS4

Audi RS4 a fost aleasa dintr-o lista initiala de 17 de pretendente la titlu. In timp ce cistigatoarea premiului "Masina Anului in Lume" trebuie sa exceleze la numeroase categorii, exista un segment al publicului cumparator unde performanta -- in sensul ei cel mai extins -- surclaseaza toate prioritatile. Vehiculele care prezinta interes pentru genul acela de clientela ar putea fi prea concentrate pe ideea de a placea maselor, insa este un element important pe piata automobilistica. Din acest motiv a fost creat premiul World Performance Car in 2005.

Candidatele pentru cea mai performanta masina trebuie sa demonstreze ca au o orientare specifica si limpede de sportivitate. De asemenea trebuie sa satisfaca aceleasi criterii de disponibilitate ca pentru premiul pentru cea mai buna masina si poate fi aleasa din lista respectiva de vehicule eligibile. In toate cazurile, trebuie sa aiba o rata de productie anuala de minim 1.000 de vehicule.

Juriile WCOTY au adorat modelul RS4, care este definitia virtuala a unui sedan sport. Cu sistemul sau de tractiune integrala quattro, aceasta pune la pamint cei 420 CP high-tech, cu mare incredere. Calitatea construita a lui Audi este dincolo de orice repros si ofera pentru toata lumea o capabilitate de inalta performanta, modelul RS4 putind fi absolut docil atunci cind i se cere asta, fiind o masina duala, potrivita pentru uzul cotidian al familiei, dar si pentru zilele cind vrei sa te intreci la curse. Partea cea mai frumoasa este, oricum, sunetul minunat emis atunci cind atingi podeaua cu piciorul drept.

Celelalte candidate puternice la titlul de "Cea mai performanta masina" au fost BMW 335i si Porsche 911 Turbo.

World Green Car: MERCEDES-BENZ E320

Mercedes-Benz E320 BLUETEC a fost aleasa dintr-o lista initiala de 14 candidate nominalizate. Juriile au considerat ca masina E320 Bluetec, pe care compania o numeste cel mai curat Diesel din lume, merita premiul pentru rolul sau de a reintroduce Dieselul pe piata nord-americana, dar si pentru pavarea drumului pentru tehnologia Dieselurilor super-curate in toata lumea. BLUETEC este un concept modular care utilizeaza mai multe masuratori tehnice coordonate pentru a minimaliza emisiile motorului, dar si pentru a oferi un tratament eficient gazelor de esapament. Procesul implica reducerea consistenta a tuturor componentelor relevante ale emisiilor, pina la minim. Sistemul include un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule, pe linga tehnicile noi de reducere a emisiilor de oxid de nitrogen.

Mercedes-Benz E320 Bluetec i-a avut ca si contracandidati pe BMW Hydrogen 7 si Volkswagen Polo BlueMotion.

World Design Of The Year: AUDI TT

Audi TT a fost ales dintr-o lista de 28 de participante initiale nominalizate.

Stilul vinde. Indiferent cit de rationala este abordarea cumparatorului la cumpararea unei masini, decizia finala este bazata tipic mai mult pe emotie decit pe motive -– poate mai mult decit ar trebui. Si nimic nu evoca acea emotie mai mult decit infatisarea vehiculului, fie el o masina sport sau un monovolum sau orice model intre acestea doua. Un design excelent nu cunoaste granite sau limite, de aceea am fondat un premiu pentru "Masina anului cu cel mai bun design din lume" in 2005.

Categoria World Car Design of the Year, si premiul corespondent, a fost creata pentru a scoate in evidenta vehiculele noi in inovatii si stil, care imping granitele binecunoscute la nivele noi.

Juriul WCOTY a laudat noul design al modelului TT, cu arcurile rotilor mari, o grila ce poarta semnatura Audi si o silueta alunecoasa. In timp ce regasim o conexiune clara cu styling-ul original al TT, specific artei Bauhaus, modelul celei de-a doua generatii a evoluat intr-o forma mult mai moderna. Dincolo de bolta sa distinctiva, asemanatoare unei bule, dar si a botului agresiv, se remarca si schimbari semnificative in interior. De la scaunul soferului este clar ca firma a muncit din greu pentru a oferi o cabina mai spatioasa, concentrata pe nevoile soferului, si ca peste tot domina calitatea construita a Audi.

Concurentii cei mai aprigi cu care Audi TT s-a batut au fost Citroen C4 Picasso si Fiat Grande Punto.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite