autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Bucharest Challenge 2007
15 Iunie 2007
Bucharest Raining Challenge
Seria de curse bucurestene contind in campionate recunoscute de FIA s-a consumat parca prea repede in a doua jumatate a lunii trecute, pe parcursul citorva zile neasteptat de mohorite. Desfasurat sub semnul norilor negri ce si-au revarsat cu naduf puhoaiele, cel mai important eveniment competitional auto al anului a pierdut din stralucire si public, transformindu-se intr-un haos aproape controlat. Ploaia a dat peste cap ierarhiile, a trimis bolizi de sute de mii de euro la intilniri dure cu nemiloasele ziduri de protectie si a tinut prea multi spectatori departe de un spectacol ce putea fi perfect. Concluziile participantilor n-au fost insa in concordanta cu vremea sumbra, asa incit 2008 ne-ar putea aduce ceva mai multe satisfactii legate de intrarea Romaniei in circuitul curselor de talie mondiala
Bucharest Challenge 2007
Bucharest Challenge 2007
Bucharest Challenge 2007
Bucharest Challenge 2007

Curse fara scandal, in Romania? Imposibil!
Scriam in noiembrie anul trecut ca Bucharest Challenge are toate sansele sa fie o reusita daca edilii isi vor face mila de suspensiile bolizilor si vor nivela arterele din jurul Casei Poporului. Departe de a se ingriji de asfalt, respectivii edili s-au angajat in zilele premergatoare Bucharest Challenge in propriile curse, pentru capital politic. S-au speculat nemultumirile soferilor fortati sa se inghesuie pe arterele adiacente bulevardelor largi din jurul Palatului Parlamentului.
In loc sa multumeasca organizatorilor pentru cei 2,5 milioane de euro turnati in asfaltul pistei, oficialii au criticat blocarea circulatiei timp de aproape o luna, fara sa-si aduca aminte de operativitatea lucrarilor din propria curte: asfaltarile facute de primarii au termene de finalizare numarate nu in 30 de zile, ci in tot atitea saptamini, daca nu chiar luni.

Si, in viltoarea declaratiilor, s-a ajuns chiar la penibile amenintari cu anularea curselor, intr-un neverosimil exemplu de aroganta dimboviteana fara limite. N-a contat ca organizatorii au cheltuit mai bine de 15 milioane de euro pentru amenajarea circuitului, nu s-a tinut seama de faptul ca e in joc un important capital de imagine, cistigat cu greu in doi ani si jumatate de stradanii pentru aducerea curselor la Bucuresti...


In timp ce edilii si-au vazut de macaitul politic, traficul in ritm de melc din centrul Capitalei a incremenit de-a binelea. Nervii si injuraturile s-au incolonat in nesfirsite cozi, dar blestemele nu i-au atins pe cei vinovati cu adevarat, ci pe inocentii piloti: pista a fost udata intermitent de averse si concurentii au avut parte de un calvar.
Un scandal cu proportii ceva mai mari era sa iste patrupedul surprins de televiziuni in timp ce alerga speriat pe pista. Ciinele a ajuns la boxe, dar nimeni de acolo n-a fost suficient de inspirat incit sa-l opreasca. Asemenea incidente pot fi tratate cu indulgenta la editia de debut a spectacolului automobilistic de la Bucuresti, dar, pe viitor, ar trebui sa fie exceptii de la regula unei organizari fara cusur.


Slalom printre siroaie si canale
Daca motoarele bolizilor s-au vazut turate mult sub potential, nu acelasi lucru se poate spune despre piloti, nevoiti sa-si intrebuinteze talentul si reflexele pentru a tine hergheliile sub control. Citiva n-au reusit sa evite acvaplanarea si si-au vazut naruite nu doar sperantele la un loc fruntas, ci si materialul de concurs, transformat in citeva fractiuni de secunda in aschii de carbon si metal contorsionat.


S-au rupt cam multe masini pe circuitul bucurestean, insa acest fapt nu a determinat reactii negative, ci dimpotriva, aprecieri. S-a ajuns chiar la comparatii cu celebrul Monaco... Insa, spre deosebire de strazile Principatului, pe circuitul bucurestean chiar am vazut depasiri!
Considerat extrem de selectiv dupa deznodamintul curselor, traseul botezat Bucharest Ring i-a sporit cota arhitectului cu renume de Formula 1, Hermann Tilke. Circotasii ar spune ca germanul putea da dovada de mai multa inspiratie, in sensul largirii pistei. Intr-adevar, zidurile de beton au ingradit parca prea mult libertatea pilotilor. Am asistat astfel la stinjenitoare intoarceri, din trei-patru manevre, dar chiar nu era loc suficient intre parapeti.
Constringerile spatiale au fost accentuate de alte elemente: siroaiele si gurile de canal. Cu asemenea sicane suplimentare plantate in prea multe locuri, conceptul trasei ideale a facut loc unor improvizatii de moment, sub forma unui slalom delicat.


In lipsa unei linii drepte ca-n palma, pedalele de acceleratie au fost mai degraba mingiiate decit maltratate, dar am avut parte de un dans frumos, cu derapaje, frinari disperate, atacuri, depasiri si tamponari. Emblematic ramine accidentul din finalul cursei FIA GT, cind unul dintre piloti a lovit un parapet si si-a vazut bolidul facut zob, pentru ca un urmaritor nu a reusit sa evite impactul.


Ai nostri ca brazii...
Date fiind coordonatele curselor, performantele pilotilor romani participanti sint demne de toata lauda. Protagonistul indiscutabil este cistigatorul celei de-a doua curse a Cupei Dacia Logan -- Constantin Raileanu (in prima cursa, a terminat al doilea). Mai titrati, Mihai Marinescu si Claudiu David au cistigat Cupa Dodge GT3, desi au terminat abia pe locul 9 in intrecerea generala FIA GT si au fost retrogradati pe 14, in urma unei penalizari de 30 de secunde pentru ignorarea steagurilor galbene.


Cezarii merita insa ce-i al lor: laureatul clasei GT1 a fost echipajul italian Andrea Bertolini/Andrea Piccini (Maserati MC12), la clasa GT2 a cistigat cuplul Dirk Muller/Toni Vilander (Ferrari 430), in timp ce la Formula 3 britanica au invins Marko Asmer (Dallara F307 Mercedes HWA), in prima mansa, respectiv Sam Bird (Dallara F307 Mercedes HWA) in mansa secunda. Numele conteaza, poate, mai putin pentru publicul din Romania, neinitiat in alte formule decit cea a lui Alonso, Hamilton, Raikkonen si Massa. Dar numele laureatilor Bucharest Challenge au sanse sa capete o alta rezonanta peste citiva ani, pentru ca in astfel de formule inferioare isi fac ucenicia arme secrete pentru greii competitiilor de prim rang.
Si la anul?


Fara final apropiat. Asa ar trebui sa fie istoria evenimentelor de genul Bucharest Challenge, dupa un debut departe de perfectiune. De fapt, cum o parte din tribune inca mai troneaza in jurul Casei Poporului, ai spune ca spectacolul inca nu s-a terminat. Si nici nu ar trebui sa se termine, pentru ca interes exista, atit din partea strainilor impresionati de masivitatea cladirii din centrul circuitului, cit si a spectatorilor, pentru ca nu putini au fost cei care au suportat ploaia si au venit sa vada pe viu masinile de poveste si intrecerea lor.


Clasamente
FIA GT1
1. Bertolini/Piccini (Maserati MC12)
2. Bouchut/Mucke (Lamborghini Murcielago)
3. Ramos/Montanari (Maserati MC12)
FIA GT2
1. Muller/Vilander (Ferrari 430)
2. Collard/Malucelli (Porsche 997 RSR)
3. Lieb/Felbermayr Jr (Porsche 996 RS)
FIA GT3
cursa 1
1. Khan/Daoudi (Ferrari 430)
2. Bartek/Mutsch (Ford GT)
3. Vannelet/Moser (Ferrari 430)
...
18. David/Marinescu (Dodge Viper)
cursa 2
1. Campenhoudt/Bera (Ford GT)
2. Pickford/Williams (Porsche 997)
3. Quaife/Ferrier (Porsche 997)
...
14. David/Marinescu (Dodge Viper)
Formula 3 britanica
cursa 1
1. Marko Asmer (Dallara F307 Mercedes HWA)
2. Alberto Valerio (Dallara F307 Mercedes HWA)
3. Sam Bird (Dallara F307 Mercedes HWA)
cursa 2
1. Sam Bird (Dallara F307 Mercedes HWA)
2. Niall Breen (Dallara F307 Mercedes HWA)
3. Stephen Jelley (Dallara F307 Mercedes HWA)

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite