autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
15 Septembrie 2007
Autor: Andrei Vartolomei
Foto: Freelancer
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
Prea lungi cele 24 de luni dintre penultima si ultima editie a Salonului International de Automobile Bucuresti si in acelasi timp prea scurte pentru a schimba radical in bine conditiile de desfasurare a celui mai titrat eveniment automobilistic din Romania
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele
Superlativele SIAB 2007, cu bune si rele

Mai multe, mai bune, mai frumoase...
E drept, spatiul de la Otopeni a fost cu mult mai generos decit cel de la Baneasa, masinile au fost mai multe si evident mai frumoase, dar la capitolul amenajare lucrurile au cam lasat de dorit: in chiar prima zi, modelele expuse s-au copt la propriu in trei corturi uriase, dar prea putin ventilate (asa-numita hala 1). Noroc ca toamna si-a intrat in drepturi si temperaturile au mai scazut in zilele ce au urmat deschiderii oficiale...


Dincolo de micile neajunsuri peste care, de voie, de nevoie, trebuie sa trecem cu vederea dupa 6 (prea multe!) editii, SIAB 2007 si-a atins scopul: expozantii au avut ce -- si mai ales cui -- arata. N-a mai contat ca scena pentru spectacolul automobilistic s-a dovedit departe de perfectiune -- public a fost puhoi.


La salon, ca la... lapte in '80
Eforturile participantilor de a promova vinzarile modelelor expuse au fost sabotate de... un drum, considerat national si pus in capul listei acestei categorii de artere. Fericiti cei ce au venit din Provincie, caci n-au cunoscut infricosatoarea coada intinsa pe cei 16 kilometri dintre cel mai mare aeroport si cel mai mare oras al Romaniei. Intre asemenea superlative nu poate fi decit un drum pe masura, cu mica exceptie ca, in acest caz, superlativul are conotatii negative: DN1, caci despre acesta este vorba, si-a facut un nefericit renume din a fi cel mai aglomerat drum din tara.


Despre drumuri -- de fapt despre autostrazi si chiar despre porturi dunarene -- a vorbit la deschiderea SIAB 2007 si premierul Calin Popescu Tariceanu, pentru ca infrastructura a devenit un cap de afis al negocierilor cu marii constructori de automobile, la venirea lor in Romania. Seful Guvernului a subliniat ca atit Renault, cit si nou-venitii de la Ford, vor avea parte de sprijinul statului la capitolul infrastructura. "Am discutat si cu cei de la Ford, nu pentru a le promite sau oferi ceva, ci pentru ca asa este normal, sa punem ceva pe masa intr-un parteneriat. Pe noi ne intereseaza ce scheme de transport vor sa utilizeze, pentru ca avem planuri pentru drumuri expres in zona Craiovei si este vorba despre investitii mari, care nu se justifica daca nu exista trafic. Le-am sugerat celor de la Ford sa utilizeze Dunarea, cu posibilitati la Calafat sau la Bechet...", a spus primul ministru.


Departe de a fi o exagerare, "sabotajul" amintit a fost cit se poate de real: cum sa-ti mai vina pofta sa dai zeci de mii de euro pe masina, cind, numai ca sa-ti clatesti ochii cu splendori motorizate expuse la salon ai de rabdat ore intregi la volan pe breteaua de asfalt dintre Bucuresti si Otopeni? La ce bun sute de cai sub capota, la ce bun sase trepte de viteza, cind traficul e frinat la un agonizant sir de accelerari pe citiva metri, urmate de pauze prea lungi la relanti? Raspunsul e greu de dat numai daca nu se tine seama de evolutia automobilului spre ceva mai mult decit un banal obiect capabil sa-si transporte ocupantii dintr-un punct in altul. Masina moderna inseamna mult mai mult, fiind in stare sa atraga chiar si in conditiile unui trafic chinuitor. Stau marturie acestui fapt nu doar vinzarile fenomenale de masini intr-un oras ce nu mai are mult pina paralizeaza, ci si miile de vizitatori ai salonului, veniti sa vada -- iar unii chiar sa si cumpere -- cele mai cele automobile.


SIAB sau Salonul International de Atractii pentru Barbati
Au fost multe de vazut la SIAB 2007, mai multe ca in 2005. "Cred ca este un real progres fata de editia precedenta de acum doi ani de la Romaero Baneasa, unde era un spatiu improvizat. Este un real progres din toate punctele de vedere -- al masinilor, al prezentarii, al conceptului in care sint amenajate standurile. Sper ca salonul sa aiba cit mai multi vizitatori, in progres fata de editia trecuta. Sigur ca mai multe lucruri pot fi spuse la sfirsit, dar impresia deja am putut sa mi-o fac de cum am intrat", a remarcat si primul-ministru.


Prin cele 23 de companii auto prezente, reprezentind 40 de marci, 10 companii de tuning (53 de marci) si 12 companii moto/ATV (35 de marci), inventarul exponatelor SIAB a depasit pragul de 500 de autovehicule. Cum ferocitatea bestiilor motorizate se cerea imblinzita cu delicatete, de la standuri n-au lipsit atractiile blonde sau brune. Aceste "altfel de atractii" n-au fost deloc putine, parca pentru a confirma titulatura neoficiala a evenimentului -- Salonul International de Atractii pentru Barbati. Dar, daca majoritatea expozantilor au mizat pe forme unduitoare, japonezii s-au gindit si la vizitatoare, nu numai la vizitatori, asa incit si-au insufletit standul cu personaje masculine ce l-ar fi facut invidios pe Bond. Respectivii "agenti 007" si-au jucat perfect rolul in lansarea seriei LS a Lexus, 450h si 600h fiind modele prezentate in premiera in Romania.


De altfel, a plouat cu premiere, iar cea mai spectaculoasa lansare a avut drept obiect Dacia Logan Pick-up, un model in aparenta deficitar la capitolul "vino-ncoa", dar care va surclasa cu siguranta la capitolul unitati vindute toate celelalte noutati. Prezentat de o zina ca fiind fratele celorlalte modele din seria Logan, Pick-up pastreaza trasaturile frontale ale berlinei. Asemanarea se opreste insa aici, pentru ca desi modelul utilitar a fost gindit pentru a se incadra in aceeasi filosofie -- robust, accesibil si modern -- n-avea cum sa nu iasa o masina care tradeaza clar trasaturile batrinului "Papuc". Pina si seful Dacia, Francois Fourmont, a prezentat noul model ca pe un mostenitor al veteranului cu bena, anuntind inceperea vinzarilor in primavara anului 2008, in Romania, Bulgaria, Turcia si Algeria.


Ce nu s-a spus oficial este pretul, dar logic ar fi -- si acest lucru a fost confirmat de zvonistica de salon -- ca noul Pick-up sa aiba cel mai mic pret dintre toate modelele Dacia, probabil sub pragul de 5.000 de euro.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite