autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
15 Iulie 2007
Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!
Luxury Car Show 2007 Debutul exclusivismului auto in Romania!

Pagani Zonda, Koenigsegg, Ferrari, Spyker, Aston Martin, Bentley, Rolls Royce... nume exclusiviste de masini pe care le vezi doar pe sticla sau hirtie. Toate acestea au putut fi admirate pe viu la Bucuresti. Bolizii cu preturi din 6 cifre si puteri unitare din multe sute de cai au parcat cuminti la Tiriac Expo, o locatie cu nume cam pompos pentru felul in care arata fostul Metro Otopeni -- o hala obositor de alba, care tradeaza de la prima privire vechea utilizare comerciala.


Alaturi de marcile mai mult sau mai putin cunoscute in Romania, prima editie romaneasca a Luxury Car Show a reunit si preparatori de talia Mansory Tuning, ba chiar si vehicule pe doua roti: chopere Harley Davidson modificate de Walz Hardcore Cycles.


Cele mai luxoase si rapide masini din lume au atras multi impatimiti, ba chiar si destui cumparatori cu buzunare foarte pline. Cliseul potrivit caruia "romanul n-are bani" a fost demontat de faptul ca s-au facut si vinzari -- nu mai putin de trei milioane de euro! -- la un show cu vedete de genul Ferrari Enzo (850.000 de Euro), Pagani Zonda Roadster (720.000 de Euro) si Koenigsegg (650.000 de Euro).


Putine, dar bune!, din cauza drumurilor si a vamesilor
La deschidere, organizatorul, Al Roudhan Bader, s-a aratat dezamagit de drumurile romanesti si a descris in doua cuvinte deloc magulitoare -- "shitty place" -- aspectul scenei pe care au trebuit sa evolueze static bijuteriile motorizate. "Nu am putut aduce la fel de multe masini ca la Budapesta, pentru ca ar fi trebuit sa le transportam cu avionul si ar fi costat prea mult. Drumurile din Ungaria sint mult mai bune decit ce am vazut aici... As putea spune ca Budapesta este mai aproape de Europa", a spus kuweitianul cu resedinta in Ungaria. Organizatorul s-a plins si de dificultatile avute cu partenerii din Bucuresti, unde a gasit "numai amatori".


O inutila "mina de ajutor" au dat si vamesii din Ucraina: Spyker a fost reprezentata la deschiderea expozitiei doar de directorul de vinzari Peter van Rooy, nu si de masini. "Am avut un eveniment in Ucraina si am vrut sa aducem acele masini aici, dar camionul care le transporta a ramas blocat la granita. Toate documentele erau in regula, dar probabil ca vamesii au asteptat sa fie stimulati cumva", a explicat Rooy.


Avertisment pentru o intilnire tactila cu Ferrari: "Atentie la blugi!"
Venit sa vinda masini la Bucuresti, Al Roudhan Bader a intregit expozitia cu citeva masini proprii, iar modelul Ferrari Enzo a tronat regeste intre bolizii scosi din garajul personal. "Le conduc, dar nu prea mult, pentru ca sint altfel de masini", a marturisit kuweitianul.
N-au lipsit si doua asa-zise monoposturi de Formula 1, insa la o privire mai atenta se vedea clar ca Ferrari-ul lui Schumacher si Renault-ul lui Alonso sint doar niste machete. "It's just for show. They took everything from the cars", s-a justificat Bader, nu inainte de a sustine raspicat ca "There's no engine, but it's really Schumacher's Ferrari!".


Avind insa in standuri si bolizi veritabili, organizatorul a pus la bataie efectul de magnet al modelului Enzo si a temperat zelul paznicilor musculosi ai masinilor, oferind curiosilor posibilitatea de a se instala in scaunele sport Ferrari. O singura pretentie a avut: "Watch out with those jeans!". Omul nu vroia ca pantalonii tintati sa-i zgirie tapiseria.


Zonda: 806 cai si... 180 de struti
Zonda lui Pagani, prezentata chiar de creator, a luat fata celorlalte masini in prima zi a expozitiei. Horacio Pagani nu s-a sfiit sa asurzeasca asistenta cu bubuiturile hergheliei de sub capota: a coborit in cockpit-ul Zondei (la cit de joasa e masina, nu se pune problema sa "sui la volan") si a dezmortit motorul din citeva pedale. Apoi, italianul a demonstrat calitatile practice ale masinii actionind sistemul de reglare a garzii la sol (botul poate fi lipit de sosea si ridicat pentru a putea parca in preajma unei borduri inalte) si dezvaluind spatiile de stocare de la bord (un mic locas pentru genti din piele de strut asortate in culoarea bolidului). Prilej pentru ca asistenta sa afle ca sub caroseria din fibra de carbon a Zondei se ascund elementele unei adevarate menajerii: puterea a 806 cai si pielea a 180 de struti...


O industrie artizanala
Minuni Zonda Roadster nu sint altceva decit bijuterii create artizanal, intr-o cu totul alta filosofie decit cea a productiei de serie mare. "De un deceniu, producem la Modena numai 20 de masini anual, iar misiunea noastra e sa cream imbracaminte pe masura componentelor mecanice de cea mai inalta clasa. Folosim masiv fibra de carbon, aliajele de titan si alte materiale din industria aeronautica si Formula 1. Motoarele ne sint furnizate de AMG, iar aceste inimi mecanice ne-au permis realizarea celei mai rapide masini din gama spider", povesteste Horacio Pagani. De altfel, nici nu e greu sa obtii un record de viteza cind pui 806 cai sa traga o masina de doar 1.180 kg...


Insa viteza nu e totul, dupa cum a explicat Christian von Koenigsegg: "Am incercat sa facem o masina supersportiva, dar usor de condus si in afara unui circuit. In cazul nostru, este o activitate care se bazeaza pe traditia mestesugarilor suedezi -- o echipa de 40 de oameni talentati si dedicati, care produc 25 de Keonigsegg-uri pe an".


Traditia e foarte importanta si pentru olandezii de la Spyker, dupa spusele directorului de vinzari Peter van Rooy: "Activitatea noastra a inceput in 1875, cind produceam tot vehicule pe patru roti, dar cu tractiune animala. In timp, compania a dezvoltat legaturi cu industria aeronautica -- am produs motoare de avion inca din 1914, iar toata aceasta experienta am transpus-o in ultimii ani in productia de masini cu performanta extrema. Acum, sintem in rindul marcilor exclusiviste, alaturi de Koenigsegg si Pagani, dar in alt segment decit Bentley sau Lamborghini. Ne implicam in competitiile automobilistice, inclusiv in Formula 1, si ne pregatim sa atacam un segment de piata virgin, al SUV-urilor supersportive, cu modelul Spyker D12".


Numai saispe-s norocoase
Si totusi, protagonistele Luxury Car Show s-au dovedit a nu fi exponate la care doar sa visezi. Dintre masinile expuse, 16 s-au vindut dupa ziua VIP a manifestarii. Topul comenzilor a fost adjudecat de Spyker si Aston Martin, dar s-a batut palma si pentru vreo doua Bentley si Rolls-Royce, plus Audi, Pagani, Koenigsegg, Ferrari, Lamborghini, Cadillac si Hummer. "Cei mai multi cumparatori au venit catre finalul zilei, cind nu erau prea multe persoane, si, in doua-trei minute, au batut palma. Oamenii stiau ce-si doreau, nu a fost ca in Ungaria, unde cumparatorii te duc cu vorba", a declarat Bader.


Cu un asemenea succes comercial -- organizatorii sperau sa vinda vreo 10 masini, mai ales Spyker, nu modelele cele mai scumpe -- e ca si garantata includerea Bucurestiului pe lista oraselor in care Luxury Car Show sa devina traditie. O lista exclusivista: Viena, Budapesta, Paris, Geneva, Frankfurt, Monte Carlo... toate, orase unul si unul "mai aproape de Europa". Pacat ca manifestari de genul Luxury Car Show nu ne pot duce efectiv in Europa, ci, prin nemultumirile organizatorilor, doar ne amintesc cit de mult mai e pina acolo.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite