autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ariel_Atom
15 Iunie 2007
Cele mai dorite masini din lume s-au adunat la Monte Carlo
Monaco ar putea fi locul de joaca al milionarilor, populat de la fel de multe Ferrari, Lamborghini si Porsche de ultima ora pe citi oameni locuiesc acolo, dar chiar si gazda celui mai stralucitor Grand Prix din calendarul Formulei 1 nu putea sa nu fie impresionata de bijuteriile puse la bataie la Top Marques, eveniment gazduit de Grimaldi Forum
Caparo_T1
Castagna_Milano_Aznom
F_M_Antas
Fiskar_Tramonto
Gemballa_GTR_650_Avalanche_Evo_Orange
Gemballa_Mirage_GT

Acesta este mai mult decit un show de masini, reprezinta o adunare a celor mai dezirabile masini din lume, cu marci precum Koenigsegg, Pagani si Bentley in centrul atentiei, cu Mosler, Venturi, Gemballa si telefoane mobile in valoare de un milion de dolari aruncate, pentru a spori miza.


Una dintre stelele stralucitoare ale show-ului, splendida in portocaliu la stalurile de afara, a fost Gumpert Apollo. Am vazut aceasta masina evoluind pe parcursul ultimilor doi ani, chiar de cind primele fotografii au aparut in presa. Atunci arata complet aiurea, dar pe masura ce timpul a trecut infatisarea sa si-a gasit o nisa in peisaj, iar acum se faleste cu look-ul sau de care si un Ferrari ar fi invidios. Ca sa fim cinstiti pina la capat, prezenta domnisoarei Ann-Caitrin (sau trebuia sa zic papusii?) a ajutat mult ca bolidul sa iasa in evidenta, oricum multimea adunata la Grimaldi Forum a fost vrajita atit de masina, cit si de fata.


Topul cockpit-ului este acum alunecos si jos, in timp ce restul liniilor arata pur si simplu fantastic pe linia orizontului din Monaco. La 249.000 de euro, un Gumpert aproape ca e un chilipir pe linga celelalte Porsche Carrera GT sau Lamborghini Murcielago, iar cu cei 650 CP si mai mult de oferit de la motorul twin-turbo tunat Audi de 4.2 litri este la fel de excitant.
Cind mi-a venit rindul in sfirsit, m-am ghemuit in scaunul pasagerului, masina asta nu-i pentru doamne elegante, si mi-am pus rapid centura, care arata la fel ca si centurile din masinile de curse. Iar directorul de vinzari Claus m-a dus pe pista Grand Prix-ului din Monaco, slobozind decibelii pe zidurile faimosului tunel, gonind cu o viteza innebunitoare, intr-un timp record. Masina asta este o masina de curse la limita, insa are cel mai avansat sistem de control al tractiunii pe care l-am vazut in viata mea.

Acoperind orice, de la conditii de ploaie la piste de curse, acesta poate incetini ajutorul electronic, fiind folosit si la masinile din F1.
Gumpert atinge ca fulgerul 100 km/h in 3 secunde si va accelera nebuneste la 200 km/h in doar 8,9 secunde. Putine masini de pe strada mai pot face asta, insa niciuna nu arata atit de agresiv. Apollo este un cistigator, iar comenzile curg in valuri.


Castagna Milano a reusit sa isi aduca la bal frumoasa printesa AZNOM, in ciuda faptului ca rotile sint incorect dimensionate. Ignorind marginile neprelucrate, care fac parte din pachetul unui prototip de prezentare, masina promite sa fie una iesita din iad.


Cu intreaga constructie din fibra de carbon, italienii au reusit sa mentina o greutate zvelta de 1.340 de kg, care nu prea ar avea nevoie de un motor de sapte litri, o versiune twin-turbocharged a motorului de curse Corvette Z06 GT3 cu 750 CP si 980 Nm de cuplu la dispozitie. Dar are unul oricum. Vor fi doua versiuni ale acestei masini uimitoare, o masina de piste dezbracata la pielea goala, telemetrica, si o masina confortabila cu scaune incalzite, un centru de comunicatie cu orice inclus, de la SatNav la acces la Internet. Mai vine si cu o invelitoare double-bubble care se potriveste ca o manusa in portbagajul de 420 de litri, deci practicalitatea nu a fost compromisa, chiar daca e destul de dificil sa justifici afirmatia cum ca aceasta este o masina sport pentru uzul zilnic.


Chiar si cu controlul tractiunii, si cu toata priceperea din lume, 700 de cai putere intr-o dupa-amiaza posomorita si plicticoasa in oras ar putea fi putin prea mult pentru gustul oricui. Versiunea mai rapida va atinge 100 de km/h in 3 secunde explozive, conform datelor lor, gratie unei viteze intii lungi care duce masina intins pina la semnul cu 100 km/h. Cit priveste viteza maxima, nu va asteptati la schimbari majore, oricum, peste 350 km/h.


Masina ar trebui sa goneasca pentru prima data in fata unei multimi pe 21 mai, la Monza, de unde si-a luat si numele, iar noi vom fi acolo si vom privi cu interes.
Weber Engineering si-a facut un debut spectaculos, chiar daca putin cam urit, pe piata super masinilor sport. Botul distinctiv patratos inseamna ca nu vei confunda niciodata un Weber cu altceva, dar mai apoi nu sint in totalitate sigur ca clientii se vor ingramadi la porti ca sa sparga 700.000 de euro, ca pret de baza.


Forma a fost in intregime dictata de functie, constructia din fibra de carbon nici macar nu are minere la portiere, intrucit ar supara fluxul de aer la peste 400 km/h. Intentioneaza sa scoata unitatea de putere GM de sapte litri care a fost reconstruita din temelii. Daca Weber poate scoate 100 km/h in 2,5 secunde si poate sparge reperul de 400 km/h cu boxer-ul sai de 900 de cai, atunci ar trebui sa o poata vinde chiar daca ar fi aratat ca si Cocosatul de la Notre Dame.
Tractiune integrala inteligenta, o cutie de viteze secventiala si un sasiu de mare putere realizat din aluminiu folosit la aparate de zbor sint doar citeva dintre evidentieri. Iar interiorul va fi echipat la comanda de catre o companie specializata in decorarea avioanelor private, asa ca, daca va bate recordul, sa va asteptati la destule comenzi pentru ca bestia de 7 litri sa ramina in business.


Caparo si-au adus si ei modelul T1, desi nu au fost masini in stare de functionare la show, ei tot aveau o masina care arata fantastic. Firma a abandonat ideea de turboalimentare, in schimb a imbratisat-o pe cea de a schimba capacitatea motorului de la 2.4 la 3.5 litri. Cei de la Caparo cred ca aceasta va fi totusi buna pentru cei 700 CP, cu randamente de putere incepind de la 550 CP, in aceasta caroserie de 500 kg, usoara ca musca.


Cu beneficiul unei forte de apasare monumentale si o setare soft de folosit atit pe strazi, cit si pe circuit, ar trebui sa fie o masina uimitoare si unica la volan. Se pare ca va trebui sa asteptam pina pe 6 iunie, dar va anuntam noi cum merge.
Au mai fost si alte pietre pretioase la show, incluzind aici un F&M Antas, care reprezinta rezumatul trendului modern al masinilor construite de coachbuilders. Detaliile la aceasta masinarie sint extreme de fine, desi stergatoarele par ineficace, oricum o masina care se traduce drept "vultur" in etrusca tot va cuceri inimi si minti.


Sa construiesti o masina in jurul unui Maserati V8 din 1960 suna a strategie riscanta, insa Antas a gasit deja suficienti fani ai ideii -– aceasta masina construita manual se ve vinde intr-atitea exemplare cite se vor cere. Dar daca vrei sa intrebi ce pret are, iti spunem noi: nu iti permiti una.


Au mai fost si alte atractii principale, inclusiv o calatorie in dreapta lui Valentino Balboni intr-un Lamborghini Gallardo Superleggera. Balboni este o legenda, si chiar daca traficul din Monaco ar fi fost complet paralizat, tot ar fi fost o onoare pentru mine sa-l intilnesc. Insa cind a mai lansat si o invitatie in Italia, pentru o lectie de drifting, ei bine, sa spunem doar ca data mi s-a fixat deja in singe.

Starul FIA GT, fostul detinator al recordului de la Nordschleife si o vedeta incontestabila a Germaniei, Wolfgang Kaufmann, a venit cu o Gemballa, si parea pornit sa-si piarda carnetul de conducere dupa o serie de curse cu autoritatile monegasce. Cind un Ford nemarcat l-a escortat inapoi la staluri, alaturi de un om al legii inarmat pina-n dinti, a jurat ca Mirage GT va sta la staluri, ca sa-i aduca aminte de ziua aceea. Jumatate de ora mai tirziu, dupa ce am plecat din raiul banilor, care este Monte Carlo, el a iesit din nou la vinatoare, in timp ce Ariel avea de-a face cu muzica unui alt incident.


Printul Rainier a participat la eveniment si a parut ca-l sprijina din toata inima. Doar un singur drum inchis ar fi facut ca totul sa se desfasoare mult mai bine si sa previna incidentele si necazurile cu politia, iar poate anul viitor tot evenimentul va evolua de la o adunare de super clasa de masini la cel mai spectaculos show de pe pamint.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite