autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Investitii auto
15 Mai 2008
Goana tardiva dupa investitori
Investitii auto
Investitii auto

Am ezitat destul de mult pina sa ma hotarasc despre ce sa va vorbesc in rindurile urmatoare. O fi insemnind ceva important numarul asta pentru mine, dar nici nu pot sa nu salut revenirea Programului Rabla cu forte parca mai proaspete ca oricind. Nu s-a marit valoarea primei, dar a crescut considerabil numarul celor care vor beneficia de sustinerea Statului ca sa-si dea cazanele la gunoi. Pardon, la reciclat cit mai mult posibil, ca asta e unul dintre capitolele pe care UE pune mare baza. Laudabila initiativa de a face fericiti 40.000 de romani, chiar daca tocmai intr-un an in care politicul este din cale-afara de interesat de binele natiunii.


Dar nici asupra rablelor nu voi zabovi prea mult dupa ce l-am auzit pe premierul Tariceanu cum ca vrea sa faca din Romania o forta printre agriculturile europene. Si imediat mi-am adus aminte ca-l vazusem in martie la Salonul Auto de la Geneva si mai ales il auzisem cum spunea povesti cu citiva constructori de masini ce pareau ca deja isi fac bagajele pentru a varsa miliarde de euro in investitii pe paminturile autohtone. De toata isprava al nostru premier, dar taman acum s-a luminat c-ar fi bine sa aduca ceva investitii de calibru. Poate ca mai bine-i mai tirziu decit deloc, dar era atit de simplu, ba chiar si eficient, sa faca asta de la bun inceput de cind a ajuns sef peste Palatul Victoria... O fi avut poate alte prioritati, insa acum ar fi trebuit deja sa duduie pamintul sub uzinele producatoare de masini. Acum, insa, Tariceanu invita la bagat bani in Romania in stinga si-n dreapta in speranta ca va mai recupera ceva din terenul pierdut. Si nu numai...


Mercedes-Benz cica e pe cale sa ne spuna daca va prefera sau nu Romania, iar aici nu-i exclus ca un cuvint greu tare de tot sa-l spuna Ion ~iriac, iar printre cei citiva posibili investitori s-a strecurat mai nou si Fiat. Trebuia Tariceanu sa profite de ocazia venirii Ferrari in Romania si sa arunce momeala catre Fiat. Si mai sint constructori care si-au declarat intentia de a-si extinde facilitatile de productie in Europa de est. Bine ar fi ca premierul sa le fi dat la toti de inteles ca si noi am avea nevoie de ei cum si ei ar avea nevoie de noi si macar in al doisprezecelea ceas, indiferent de ce se urmareste cu adevarat, sa se faca si ceva concret in acest sens. Apoi, insa, dupa ce va atrage marii constructori mondiali va trebui sa vada ce-i de facut cu investitorii pe care-i are deja in tara, pentru ca ar trebui cam toata lumea tratata pe picior de egalitate.


Dac-o mai avea sau nu timp va vedea dupa cum si-a asternut, dar totusi nu pot sa inchei fara sa va spun, chiar si-n treacat, ca revista autoplay a implinit in aceasta luna doi ani de existenta, doi ani in care ne-am straduit sa nu inselam nimanui asteptarile. Am avea destule motive sa ne laudam, sa ne scoatem in fata realizarile, dar nu vreau decit sa ne aplecam putin in fata cititorilor, colaboratorilor si partenerilor nostri pentru ca fiecare dintre ei are propria contributie la ascensiunea autoplay. Multumim frumos!

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite