autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford automobile Craiova
15 Iulie 2007
Autor: Dragos Gaspar
Ford va fi stapin la Daewoo Craiova
Ford la Craiova

Intr-o disputa din care rind pe rind au iesit, intr-o prima faza, rusii de la GAZ, chinezii de la Chery si indienii de la TATA, pentru ca apoi sa se retraga din cursa, ca dintr-o veritabila semifinala, americanii de la General Motors si JC Russian Machines, iata ca Ford a ramas neinsotit in cursa sa spre a deveni stapin la Daewoo Craiova.


Daca ar fi fost tare nelalocul sau ca fabrica de automobile sa incapa si ea pe mina rusilor, ceva mai stranie mi se pare retragerea celor de la General Motors, care ar fi fost poate cei mai indreptatiti sa continue ce s-a inceput la Craiova. Lor le-ar fi fost cel mai usor pentru ca ar fi produs practic aceleasi modele, insa probabil i-au speriat datoriile mai vechi pe care le are compania, dar si negocierile ulterioare cu statul roman. Sau poate n-ar fi vrut sa continue o competitie inutila cu Ford, care a spus raspicat ca-si doreste enorm locatia de la Craiova. GM este bine implantat in zona si probabil isi va dezvolta investitiile din Polonia, Ucraina, Rusia, Uzbekistan si Kazakhstan decit sa plateasca pe Daewoo Craiova mai mult decit face.


Finalist solitar, Ford va incepe negocierile stiind ca Romania are nevoie de un investitor puternic, care sa schimbe fata Olteniei. Mai ales ca-i singur ar putea, insa, negocia de pe o pozitie de forta, dar trebuie sa stie ca si in cazul CEC s-a intrat definitiv in impas dupa ce s-a considerat ca investitorul nu era decis sa plateasca pretul cerut. Totusi cred ca este o situatie in care fiecare are nevoie de celalalt, insa am senzatia ca jocurile sint deja facute intr-o perioada in care Ford are oferte sa vinda brandurile sale renumite, ca Jaguar, Land Rover si chiar Volvo.
Important din toata afacerea asta este ca de pe poarta viitorului constructor sa iasa in primul rind modele cit mai accesibile unui public autohton cit mai larg.

Probabil Ford va produce la Craiova masini pentru pietele emergente, iar un Ford Fiesta la un pret considerabil mai bun decit in prezent ar face multor romani cu ochiul, dar si zile ceva mai grele concurentilor de pe piata. Cu General Motors implantat la Craiova viata ar fi devenit de-a dreptul infernala pentru toti, asa ca telenovela cu Daewoo Craiova isi deruleaza ultimele episoade pina pe 1 septembrie, cind se anticipeaza ca privatizarea va fi desvavirsita.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite