autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
editorial_3
15 Ianuarie 2007
Autor: Dragos Gaspar
E vremea schimbarii

Anul ce tocmai a inceput nu l-as cataloga drept interesant, ca fenomenul auto poarta acest atribut prin definitie, ci mai degraba palpitant, atit pentru noi, romanii, cit si la nivel mondial. Deja la ora cind scriu aceste rinduri a debutat Salonul Auto de la Detroit, semn ca lumea constructorilor de masini nu sta niciodata pe loc, pentru simplul fapt ca n-am auzit de performanta obtinuta la fara frecventa.
Asa o avalansa de intrebari puse de oamenii care vor sa-si cumpere masina in 2007 n-am mai intilnit de multa vreme. Taxa pentru prima inmatriculare ridica in continuare semne de intrebare si fiecare, indiferent de cit de avizat este, isi da cu parerea despre cine si cit de pagubit va fi. Desi unde-i lege nu-i tocmeala se zvoneste deja ca s-ar putea prelua exemplul maghiarilor, care si-au acuzat cu succes propriile autoritati acolo unde ne-am integrat si noi de la 1 ianuarie, pentru ca UE braveaza ca nu inghite deloc chestiile anticoncurentiale. Nici cu TVA-ul pentru masinile cumparate din UE oamenii nu-s prea lamuriti, dar cert este un lucru: oamenii vor masini!


Din cauza asta cred ca piata auto va creste sustinut si-n 2007. Si nu doar pentru ca potentialii clienti vor cistiga ceva mai bine sau ca firmele vor cauta o si mai mare mobilitate, ci si pentru ca ofertele de finantare vor deveni si mai tentante. Faptul ca insisi constructorii au inceput sa debarce in Romania este un semnal clar ca piata autohtona este extrem de atractiva si oamenii au venit cu tot cu know-how-ul necesar pentru a nu pierde vremea. In lumea auto nu-i timp de pasi pe loc acolo unde e vorba de cucerit teritorii, iar modelele noi ce vor fi lansate in 2007 fac deja romanilor cu ochiul.
Dacia nu sta degeaba si va arata noi variante de caroserie pentru Logan, Skoda Fabia e tare aproape, Ford Mondeo va fi concurat de Renault Laguna, Honda CR-V e si el cu un pas in Romania, iar Mercedes-Benz Clasa C e clar inca din fotografiile spion ca este asteptat cu sufletul la gura. Impactul SUV-urilor gemene Peugeot 4007 si Citroen C-Crosser nu se va lasa mult asteptat, iar la compacte va fi mare agitatie cu Toyota Auris si Corolla, Peugeot 308, Fiat Bravo si Linea, Kia cee'd sau Opel Astra Sedan. Restilizarea Seriei 5 si a lui X5 de la BMW, cea a lui Opel Astra Hatchback si noua generatie Honda Accord vor fi tot atitea puncte de atractie in 2007.


Si nu doar in Romania vor fi vedete, ci si in Europa si chiar la nivel global, unde 2007 se anunta a fi anul in care Toyota va detrona General Motors din fruntea constructorilor. Chiar si la Detroit americanii pareau a fi resemnati in aceasta privinta, desi nu se vor impaca nici in ruptul capului ca asiaticii ajung la putere. Dar iata ca in SUA modelele Toyota si Honda -- cu tot cu Lexus, respectiv Acura, diviziile lor de lux, au ajuns atit de dese pe strazi cam cum este Logan-ul in Romania, asa ca rocada la virf pare deja o simpla formalitate.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite