autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
editorial
15 Martie 2007
Autor: Dragos Gaspar
De cine se simte Dacia cu adevarat amenintata

In afara ca majoritatea constructorilor importanti s-au aratat si zilele trecute, la Salonul Auto de la Geneva -- unde si de data asta autoplay a fost singura revista auto ce a reprezentat Provincia -- implicati profund pentru a face pace cu mediul inconjurator, s-a mai desprins un curent, deloc de nebagat in seama. Mai pe fata sau mai voalat, citiva dintre actorii importanti de pe piata si-au manifestat in premiera sau si-au reiterat interesul pentru a construi masini ieftine, impulsionati si zgindariti bine de tot de succesul inregistrat de Renault cu Dacia Logan.


Dar nu-i prima oara cind rivalii rombului sustin, unora probabil nici nu le trece prin cap sa se si inhame la un asemenea proiect, ca vor scoate ei pe piata masini chiar si mai ieftine decit Logan pentru a-i ataca suprematia. De fiecare data, insa, Dacia a reactionat ca un veritabil cistigator. A apreciat eforturile depuse de concurenta, dar si-a vazut linistit de treburile sale, ducind expansiunea lui Logan mult prea departe pina si de cele mai optimiste asteptari din partea Renault.
Nu s-a intimidat deloc, nici un muschi de pe fetele diriguitorilor Dacia nu se misca fara voie cind venea vorba de cei ce-ar putea ataca segmentul ocupat cu autoritate de Logan. Dar asta pina acum citeva saptamini, cind pentru prima oara am simtit ca Dacia pare amenintata cu adevarat. Anuntul facut de Toyota ca va scoate pe piata japoneza, si nu numai, o masina care sa coste 5.065 de euro, chiar ca a fost luat cit se poate de in serios. Nu se cunoaste motivatia reala pentru care viitorul numar 1 mondial ar lua in calcul un asemnea proiect, nici daca respectiva masina va purta sau nu sigla Toyota. Dar pina acum s-a dovedit ca daca Toyota isi pune ceva in gind atunci nu se lasa pina nu ajunge cu bine la capat de drum.
Tocmai din aceasta cauza anuntul de la Tokyo a provocat ceva frisoane reci la Dacia, care, insa, a replicat, cu multa eleganta, ca pina in 2010, anul in care Toyota va lansa modelul, nu va sta deloc degeaba, semn ca are toate armele pregatite pentru a contracara cu succes furia nipona.


Si se pare ca deocamdata toate atuurile sint la Mioveni si la Renault Technocentre, fortareata unde sint proiectate si construite prototipurile, acolo unde autoplay a avut sansa sa ajunga si sa afle ca francezii lucreaza deja la o masina ce va aparea pe piata tocmai in 2019! Practic, pentru proiectul Logan ei sint deja cu temele facute pentru a nu stirbi cu nimic concluzia pe care ceilalti constructori au precizat-o la Geneva, cum ca, in privinta unui model low-cost, Renault se afla cu Logan, in prezent, cu o lungime insemnata inaintea tuturor.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite