autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
autostrada
15 Decembrie 2007
Autor: Dragos Gaspar
Cine polueaza sa plateasca!
N-a lipsit chiar mult ca din aceasta pagina sa va dau explicatii pentru coperta pe care am fost foarte aproape s-o realizam in acest numar ce precede Craciunul si Anul Nou. Poate ar fi fost de bun augur ca prima data cind ati fi dat ochii cu acest numar autoplay sa va intilniti cu conceptul Nemo de la Citroen, care v-ar fi facut cu ochiul de pe fundul marii si nu dintr-un colt de munte acoperit cu zapada. Dar fabricarea primului Ford Focus din noua generatie, model care face legea in clasa compacta din Europa, a avut totusi cistig de cauza, insa altceva a avut o contributie si mai insemnata, chiar decisiva.
Serialul declansat de introducerea taxei pentru prima inmatriculare a inceput la putine zile dupa ce a intrat in vigoare, pe 1 ianuarie 2007, si n-am deloc convingerea ca se va incheia prea repede. Oficialitatile romane ar vrea ca 2008 sa nu le mai prinda cu tot felul de amenintari din partea Comisiei Europene, insa nici una dintre parti nu vrea sa cedeze.
Am sustinut utilitatea acestei taxe, deoarece, daca n-ar fi existat, era limpede ca Romania ar fi devenit repejor cosul de gunoi al Europei civilizate. Dar, din pacate, neavind de unde lua model, romanii n-au fost in stare sa-i dea o forma pe placul UE. Au tot sperat ca se vor putea inspira de la Ungaria, dar diriguitorii vecini au fost pusi pina la urma sa restituie banii luati din respectiva taxa...
Este clar ca nu te poti impotrivi UE mai ales cind te numesti Romania, dar nici sa-ti faca ea ordine la tine acasa nu-i tocmai firesc. Nici chiar daca pina si partidul lui Basescu si-a dat seama ca nu-l doare deloc gura pentru a solicita renuntarea la taxa pentru prima inmatriculare. Aceasta taxa trebuie sa existe si pentru simplul motiv ca exista in suficiente state din UE. Nu mai punem la socoteala ca prin eliminarea ei producatorii autohtoni vor fi afectati sau ca eforturile cu Programul "Rabla" s-ar duce pe apa simbetei.
Cine vrea masina care polueaza ar trebui sa fie pregatit sa si plateasca pentru asta, indiferent daca masina sa este nou-nouta si emisiile ii sint identice ca la una veche de vreo zece ani. Pina la urma, daca taxa asta a fost pusa in slujba menajarii mediului, conteaza cit polueaza fiecare masina, mai putin anul ei de fabricatie. Nici macar nu ne intereseaza ce alte criterii mai sint inventate pentru ca taxa sa devina mai prietenoasa, pina la urma conteaza doar ce iese pe teava de esapament...
comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite