autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
rabla
15 Iulie 2006
Autor: Dragos Gaspar
16.500 de romani fericiti!

Din capul locului vreau sa spun ca sustin ideea Innoirii Parcului Auto la pachet cu stimulentul de 3.000 RON oferit de stat. Chiar daca anul acesta vor disparea doar 16.500 de rable tot este mai mult decIt nimic. Ideea ca ne vor trebui multi ani pIna sa scapam cu adevarat de "epavele" care abia se tIrIie, polueaza si creeaza proprietarilor tot felul de necazuri n-ar trebui sa afecteze totusi imaginea actiunii.
Este bine de stiut ca mai bine de jumatate din masinile aflate In circulatie In Romania sInt mai vechi de doisprezece ani. Adica undeva peste doua milioane de rable ar trebui scoase definitiv la pensie. Ritmul de Innoire, de 16.500 de masini pe an, Imi taie din start orice tentativa de a afla cam cIt timp ar fi necesar pentru a mai coborI media de vIrsta a Parcului Auto din Romania.


Asta pentru ca poluarea, motivul principal pentru care statul roman a demarat Programul de Innoire a Parcului Auto, nu se va reduce tot inventInd motoare care sa raspunda standardelor Euro V, Euro VI sau Euro VII. Degeaba avem masini noi exceptionale din punctul de vedere al performantelor, ca sInt prea putine In comparatie cu milioanele de rable aflate In circulatie.
Succesul Actiunii Rabla este garantat. Cererile pentru unele marci au depasit cu mult numarul unitatilor alocate. Dacia ar fi acoperit lejer, de una singura, cele 16.500 de masini din Program, iar trecerea de la o rabla, de cele mai multe ori fiind vorba de o batrIna Dacie, la macar Logan este una care ne scuteste de orice comentariu, dar cu siguranta a facut fericiti macar 16.500 de romani.


Iar daca tot am amintit de Dacia nu pot sa ignor faptul ca General Motors a propus o colaborare Aliantei Renault Nissan, condusa de Carlos Ghosn, unul din cei mai mari manageri ai lumii. Aflat In declin, GM nu prea mai poate face nimic pentru a Impiedica Toyota sa ajunga cel mai important constructor mondial, Insa o alianta cu Renault Nissan Il poate transforma Intr-un fel de Global Motors ca sa mai stea linistit o buna perioada. Din moment ce Ghosn n-a spus nu, e clar ca vede, In sfIrsit, Renault patruns In SUA, dar si alte avantaje care poate s-ar repercuta pozitiv si asupra Uzinei Dacia si chiar a celei Daewoo de la Craiova.

 

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite