autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
editorial_2
15 Februarie 2007
Autor: Dragos Gaspar
12.000 de robotei pentru 40 pe ora

Dacia este unul dintre putinii constructori care se bazeaza aproape exclusiv pe oameni pentru a-si produce masinile ce au ajuns sa fie exportate in cincizeci de tari de pe patru continente. Intr-o lume in care este absolut normal ca o uzina de automobile sa fie robotizata intr-un procent covirsitor, Dacia a reusit un salt indiscutabil in privinta calitatii chiar daca robotul ce pune mastic pe parbriz inca ii asteapta pe cei ce vor fi adusi la vopsitorie, pentru cataforeza.


Oamenii care lucreaza la Dacia par tristi la prima vedere, dar asta ar fi valabil daca ar fi fost vazuti la plimbare. Insa in sectiile in care lucreaza au cam ajuns la nivelul in care trebuie sa se concentreze cit pot de intens pentru ca toate operatiunile ce se desfasoara pe fiecare linie sa nu fie frinate. Pentru a satisface cererea in continua crestere, Dacia trebuie sa mareasca permanent productia ce acum se ridica la 850 de vehicule pe zi, iar acest lucru nu se poate obtine intre doua glume sau intre tot felul de povesti.


Oamenii chiar muncesc acolo, nu doar se afla in treaba. Acolo nu prea exista timpi morti. Exista in permanenta continuitate, de munca fiecaruia depinde munca altuia si astfel se incinge un cerc din care n-ai cum sa te abati. Fiecare stie bine ce are de facut, fiecare a deprins automatisme pentru a accelera cit se poate ritmul de productie.
Dar pentru asta nu-i loc de zimbete sau de ginduri aiurea, iar mie, in loc de oameni tristi, mi s-au parut mai degraba responsabili. Si ca sa fortez un pic, Dacia n-are motive de suparare ca nu dispune de sute de roboti la Mioveni. Dacia are in schimb 12.000 de robotei ce ruleaza cu o viteza regulamentara, de 40 vehicule produse pe ora.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite