autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Fujio Cho
15 Septembrie 2007
Toyota va vinde masini de talie mica in doi ani
toyota endo

Toyota planuieste sa lanseze un model de masina de talie mica in urmatorii doi ani, a carui prim loc de productie ar putea fi in India, a declarat presedintele constructorului japonez.
"Ne gindim la mai multe tari, insa primul loc de productie va fi fara indoiala aici", a spus Fujio Cho in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc la New Delhi, consacrata relatiilor economice intre India si Japonia. Primul constructor mondial de automobile a dezvoltat actualmente un automobil cu costuri scazute destinat cu prioritate pietelor in curs de dezvoltare, insa in egala masura ar putea fi vindut pe pietele mature.


Brazilia a fost la concurenta cu India pentru a obtine aceasta prima uzina de asamblare. Conform articolelor din presa, Toyota ar dori sa deschida o locatie capabila de a construi 100.000 de masini pe an.
Toyota are deja o fabrica in India, la Bangalore, care asambleaza 60.000 de masini pe an. Gigantul nipon mai detine un teren de peste 200 hectare in jurul acestei locatii, pe care ar putea lejer construi suficient de multe cladiri pentru a produce pina la 630.000 de vehicule pe an. "Dispunem de un spatiu vast la Bangalore. Daca vom construi o noua fabrica, o vom face pe terenurile ce ne apartin deja", a precizat Fujio Cho in cadrul manifestatiei, in prezenta primului ministru japonez, Shinzo Abe.


Toyota a vindut 48.000 de automobile pe piata indiana in 2006, fiind devansata de majoritatea concurentilor sai, printre care Suzuki Motors, Maruti Udyog, Tata Motors si Hyundai Motor. Tata Motors intentioneaza sa comercializeze in al doilea semestru din 2008 o masina mica, care se va vinde cu un pret de circa 100.000 rupii (1.810 euro).
Renault, care construieste modelul Logan in India in parteneriat cu Mahindra&Mahindra, este in discutii preliminare cu Bajaj Auto pentru lansarea de "vehicule foarte competitive" in India. Alti constructori europeni, cum ar fi Volkswagen si Fiat, sint in egala masura interesati si studiaza proiecte asupra acestui segment.


Economistii pariaza pe o dublare, la doua milioane de unitati, a vinzarilor de vehicule personale in India pina in 2010. Iar masinile de talie mica reprezinta mai mult de doua treimi din aceasta piata in crestere puternica.


Toyota vrea sa vinda 10,4 milioane de vehicule in 2009
Grupul Toyota si-a fixat ca tel ambitios sa vinda 10,4 milioane de vehicule in toata lumea in 2009, gratie cresterii cererii din partea Americii de Nord si a pietelor in crestere, dupa cum a raportat cotidianul japonez Nikkei. Conform ziarului, acest obiectiv inglobeaza si vinzarile companiilor subsiadiare Hino Motors si Daihatsu. Daca Toyota va realiza acest obiectiv, va fi primul constructor de automobile care va depasi cota de 10 milioane de vehicule vindute intr-un an. In 2006, grupul japonez a vindut 8,8 milioane de vehicule fata de cele 9,1 milioane ale GM, conform ziarului Nikkei.

 

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite