autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Logo Honda
15 Iulie 2007
Foto: Honda
Marcile japoneze si germane, intotdeauna notate mai bine decit marcile franceze

Conform rezultatelor anchetei de satisfactie a clientilor condusa de catre JD Power asupra marcilor de automobile frantuzesti, constructorii francezi inca fac eforturi mari pentru a-si depasi omologii japonezi si germani. Honda, BMW si Toyota continua sa ocupe primele trei locuri din fruntea clasamentului, urmate de Audi, Mazda si Mercedes-Benz.


Honda deschide clasamentul pe marci
Ancheta de satisfactie JD Power a fost realizata pe circa 15.000 de automobilisti francezi care detin propria masina de cel putin doi ani si care au fost capabili sa noteze 27 de marci si 112 modele. Indicele de satisfactie al clientului a fost apoi calculat pe 77 de item-uri grupate pe patru tematici: calitatea si fiabilitatea (cu un aport de 38% din nota), atractia vehiculului in raport cu performantele, designul si caracteristicile sale (22%), costul proprietatii si utilizarii (20%) si in fine satisfactia service-ului oferit de distribuitor si marca (19%).


La fel ca si anul trecut, Honda (82,6%) a ajuns in topul clasamentului final, urmat de BMW (82,1%) si Toyota (81,4%). Toate trei si-au imbunatatit rata de satisfactie in raport cu rezultatele studiului din 2006. "Honda este clasata bine in mod deosebit in cei doi indici de satisfactie al clientilor, satisfactia in raport cu serviciul si costul de proprietate, in timp ce BMW este performant mai ales la alti indici, cum sint calitatea/fiabilitatea si atractia vehiculului", a comentat JD Power.


Mini avanseaza 10 locuri in clasament, francezii stagneaza
De notat ca rata de satisfactie a clientilor Honda este superioara cu patru puncte decit media sectorului automobile (78,7%). In total, 13 marci din 27 au un scor mai mare decit media, din care Renault are o rata de 79,2%. In ciuda eforturilor de catre marca in reteaua franceza, Renault, care inregistreaza exact aceeasi progresie usoara (+0,6 puncte), pierde un loc in clasificarea franceza (pozitia a 9-a).
Citroen pierde si el un loc in clasament (pozitia a 11-a) cu o cota de satisfactie egala cu media sectorului, iar Peugeot stagneaza pe pozitia a 13-a in clasament cu o cota de satisfactie de 78,3%.


Cea mai buna ameliorare inregistrata intr-un an este aceea a lui Mini, care sare de pe pozitia a 18-a pe a opta a clasamentului cu o crestere de 2,5 puncte cu cota sa de satisfactie de 79,5%. Calitatea globala a grupului tinde deci sa se echilibreze.
Nu este insa cazul grupului Volkswagen: daca Audi (pozitia a patra) si Skoda (a opta) se plaseaza bine, SEAT (12) si Volkswagen (15!) bat clar in retragere. Dovada faptul ca satisfactia nu este intotdeauna in acord cu imaginea marcii (in ceea ce priveste Volkswagen in mod deosebit).
In fine, daca marcile coreene inregistreaza o crestere a vinzarilor, satisfactia clientilor nu urmeaza acelasi trend. Hyundai (18) si Kia (19) impart capatul clasamentului cu smart, Suzuki si Chevrolet.


Toyota Prius, in fruntea clasamentului pe modele
Mai mult, in clasificarea stabilita pe model si segment, Honda ocupa de trei ori (din 5) primul loc pe podium cu Honda Jazz (in categoria masinilor cu motor mic), Honda Accord (categoria medie superioara) si Honda CR-V (categoria SUV).
Toyota ocupa cinci locuri fruntase in total, din care un loc 1 in categoria medie inferioara cu Toyota Prius. Vehiculul hibrid al Toyota este mai presus de cele care inregistreaza cea mai buna rata de satisfactie impreuna (85,8%). "Prius a obtinut o nota puternica in mod special la costul de proprietate. A mai fost excelent notat in termeni de costuri zilnice de operare, in privinta calitatii si a atractiei vehiculului. Prius pune in lumina atentia crescinda acordata masinilor ce respecta mediul", se mai arata in comunicatul redactat de JD Power.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite