autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
peugeot_dieselhyb_1
15 Decembrie 2007
PSA Peugeot Citroen are cele mai mici emisii de dioxid de carbon
peugeot_dieselhyb_2
peugeot_dieselhyb_3
peugeot_dieselhyb_4

PSA Peugeot Citroen a avut, anul trecut, cele mai scazute emisii de dioxid de carbon la flota sa de masini noi din Europa. Potrivit grupului de presiune pentru protectia mediului Transport&Environment cu sediul la Bruxelles, in anul 2006 emisiile de dioxid de carbon de la masinile PSA au fost de 142 grame/kilometru. |i din punctul de vedere al performantei in reducerea emisiilor de la un an la altul, respectiv 2005 vs. 2006, Grupul PSA se situeaza tot pe primul loc, cu o diferenta de -2,7%. Locul 1 in clasamentul producatorilor auto cu cele mai scazute emisii confirma eforturile si rezultatele pe termen lung obtinute de PSA Peugeot Citroen in producerea de automobile cit mai putin poluante si ofera certitudinea incadrarii fara probleme in normele Comisiei Europene.


Emisiile de dioxid de carbon ale masinilor Fiat s-au clasat pe locul doi, fiind de 144 g/km. Ambii producatori sint foarte aproape de a atinge tinta stabilita de comun acord de catre industria auto europeana, de a reduce emisiile de dioxid de carbon la 140 g/km pina anul viitor (limita actuala fiind de 160 g/km).


Studiul efectuat de T&E indica faptul ca ex-grupul DaimlerChrysler a avut cele mai mari emisii, in medie de aproximativ 188 g/km in 2006, fiind urmat de BMW cu 184 g/km. In raportul T&E din 2005 se arata ca, in privinta emisiilor de dioxid de carbon de la noile masini din Europa, Fiat s-a clasat in fruntea clasamentului de emisii scazute, cu 145 g/km. Emisiile PSA au fost de 146 g/km.


Nemtii, in topurile privind emisiile
Emisiile medii de dioxid de carbon inregistrate de producatorii germani de masini in anul 2006 au fost cele mai mari din Europa, de 173 g/km. Media fabricantilor francezi si italieni a fost de 144 g/km, iar cea japoneza a fost de 161 g/km. Jos Ding, directorul T&E, a afirmat: "Este ironic faptul ca tara care a facut atit de multe pentru a se ajunge la un consens european pentru a se stabili noi target-uri in favoarea protejarii climei este, in acelasi timp, tara mama a producatorilor de masini care tin pe loc progresul intr-una dintre cele mai importante cai de a le realiza".
Dudlez Curtis, purtator de cuvint al T&E, a adaugat: "Este socant sa vezi ca emisiile de dioxid de carbon ale firmelor Daimler, Chrysler si Volkswagen se afla in plina crestere".


Media emisiilor de dioxid de carbon ale Volkswagen au crescut cu 0,9 procente anul trecut, iar cele DaimlerChrysler cu 2,8%.
Producatorii de masini din Europa intilnesc din ce in ce mai multa presiune din partea autoritatilor insarcinate cu protejarea mediului de a reduce degajarea de dioxid de carbon in spatiul atmosferic de catre noile prototipuri de autovehicule. Unii oameni de stiinta sustin ca cresterea emisiilor de dioxid de carbon contribuie la schimbarea climei globale.


In luna februarie, Comisia Europeana a anuntat ca va propune impunerea unei limite cu privire la emisiile de dioxid de carbon pentru masinile noi, de la 160 g/km (cantitatea emisa astazi) la 130 g/km pina la finalul anului 2012.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite