autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Lexus
15 Decembrie 2007
Lexus a detronat Jaguar in SUA
Lexus (89,7%) este in capul clasamentului studiului JD Power de satisfactie al clientilor din SUA, clasindu-se inaintea Hummer (89,5%) si Jaguar (89,3%). In clasament urmeaza Lincoln (89,2%) si Mercedes (88,8%).

Cinci criterii de analiza
Studiul JD Power, care stabileste in fiecare an indexul de satisfactie, masoara satisfactia clientilor dupa cinci criterii: numarul de sedii, agenti de vinzari, procesul de vinzare prin finantare, livrarea si pretul autovehiculelor. Pentru a stabili clasamentul din 2007, JD Power a avut nevoie de 38.654 de raspunsuri din partea celor care si-au cumparat un vehicul in luna mai a anului 2007. Companiile care au ocupat anul trecut primele trei locuri au cazut in top in anul 2007. Cea mai mare cadere a suferit-o Cadillac, care era pe locul 2 in 2006.


Jaguar a pierdut "aurul"
Jaguar a pierdut primul loc (anul acesta ocupind locul 3) si, practic, doua puncte in clasamentul satisfactiei, Lincoln coboara cu un loc (de pe 3, pe 4), dar si-a imbunatatit procentul de satisfacere al cumparatorilor (crescind de la 88,9 la 89,2%). Lexus obtine cel mai bun scor in 2007 si trece de pe locul 5 pe primul loc. Urcarea in clasament este explicata in mare parte de "sedii noi, de performanta vinzatorilor angajati si de pretul vehiculelor", explica Tom Gauer, seful departamentului de cercetare in domeniul auto de la JD Power. "Spre exemplu, vinzatorii de Lexus sint dispusi sa ajute clientii sa se limiteze la bugetul pe care il au, sa aleaga vehicule de care au cu adevarat nevoie, iar negocierea cu clientii este una transparenta si usor de inteles", spune seful de la JD Power.


O crestere spectaculoasa in acest clasament o are Hummer, care urca de pe locul 11 pe locul 2, cu o rata a satisfactiei in crestere cu doua puncte, ajungind acum la 89,5%. Rezultatul bun este explicat de pretul de vinzare prin finantare.


Mercedes revine in frunte
Mercedes-Benz, dupa Jaguar, este una dintre rarele marci europene bine clasate, cu o crestere reala, de pe locul 10 ajungind pe locul 5, si cu o crestere a indicelui de satisfactie cu 1,2 puncte. Mini a pierdut doua puncte (85,2%), fiind acum pe locul 22 in acest top. Exista totusi o imbunatatire majora in grupul Volkswagen pentru marcile Audi (urcind de pe locul 22 pe 18) si Volkswagen (urcind de pe 30 pe 23), insa rezultatele slabe obtinute de Porsche, care coboara pe locul 9 cu 87,9% rata de satisfactie a clientilor.


Trebuie mentionat ca Infiniti, echivalentul lui Lexus, de la Nissan, s-a plasat departe de rivalul sau, pe locul 21 (85,6%). Pentru japonezi, Mazda, Nissan, Suzuki si Mitsubishi se pozitioneaza la fel ca anul trecut, dar in ordine diferita. Mai trebuie spus ca Toyota, care si-a imbunatatit gradul de satisfactie (de la 83,2%, la 84,7%) nu este prea bine clasata (locul 27).
 

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite