autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia Logan
15 Noiembrie 2007
Foto: Dacia
Cursa pentru a copia succesul lui Logan
Masina low-cost a buimacit industria auto

In cursa fabricantilor auto pentru a intra pe pietele globale in crestere, acestia remarca din ce in ce mai mult competitia care incepe sa se dea in privinta masinilor low-cost, un segment care are tot mai mare cautare.


Masini fara zorzoane inutile care costa mai putin de 10.000 dolari (circa 7.200 de euro) sau chiar si mai putin de 2.000 de dolari sint vazute drept cruciale pentru atragerea clientilor ce cumpara pentru prima data o masina pe piete cum ar fi India. Unele din acest masini s-ar putea sa nu ajunga niciodata in showroom-urile europene sau americane, insa ar putea afecta pe termen lung sanatatea unor companii cum ar fi General Motors, care se bazeaza tot mai mult pe cresterea vinzarilor peste hotare.


"Masinile low-cost au devenit o tema de discutie la moda", a spus Carlos Tavares, vicepresedintele executiv al Nissan pentru planing-ul productiei, intr-un interviu acordat la Salonul Auto de la Frankfurt.
In 2004, Renault a lansat modelul Logan, o masina de familie de cinci locuri care incepe de la pretul de 7.400 euro in Germania, ceea ce inseamna pretul la aproape jumatate al masinilor de aceeasi marime, dar mai bine echipate. Renault a vindut 159.173 de Logan sub brandurile Dacia si Renault in prima jumatate a anului.


Tata, Toyota si Volkswagen tintesc jos
Producatorul indian Tata Motors planuieste sa lanseze modelul sau de 1.780 de euro in luna iulie a anului viitor, dupa cum a spus E. Balasubramoniam, seful de achizitii pentru proiect, in cadrul unui briefing de management sponsorizat de catre compania britanica de cercetare SupplierBusiness.
Tata a stabilit acest pret pentru a atrage clientii care cumpara pentru prima data o masina si care in general conduc motociclete sau vehicule cu trei roti, a mai spus Balasubramoniam. Tata intentioneaza sa vinda un milion de unitati pe an din acest model.


Fabricantii care urmaresc aceeasi crestere vor trebui sa invete din nou jocul costurilor scazute, dupa decade in care au tot adaugat modelelor optiuni scumpe. Avind de protejat imaginile brandurilor, companiile trebuie insa sa decida cit de jos vor sa scada stacheta.
Michael Robinet, vicepresedintele CSM Worldwide pentru previziuni globale asupra vehiculelor, face o diferentiere a masinilor low-cost cum este Logan de ceea ce el numeste ultra-low-cost, cum este modelul celor de la Tata.
Segmentul low-cost "va atrage practic fiecare companie care conteaza pe piata auto", a spus Robinet. Insa a adaugat: "Doar citeva vor intra pe segmentul ultra-low-cost".
Conceptul Volkswagen Up lansat la IAA Frankfurt 2007 va fi vindut ca model fara pretentii pe pietele in crestere cu preturi intre 5.000 si 7.000 euro. Toyota planuieste sa lanseze o masina de familie ieftina pentru pietele in crestere cum sint India, Rusia, China si Brazilia in 2010.


GM si Ford, interesate de segment
GM, Ford Motor si Fiat iau si ele in considerare masinile low-cost.
"O luam in calcul foarte serios", a spus John Fleming, presedintele Ford Europa. "Inca nu ne-am hotarit daca aceasta va fi o strategie pe care vrem sa o adoptam. Insa nu reprezinta ceva ce vrem sa ignoram".
Hans Demant, directorul general al Opel, a spus ca GM trebuie sa se uite la nisele reprezentate de low-cost-uri si ultra-low-cost-uri. "Masinile low-cost in India reprezinta ceva ce luam foarte in serios", a spus el. Insa Demant a adaugat ca siguranta nu poate fi sacrificata costului. El a spus ca GM nu vrea sa vinda "scutere cu portiere".


Glenn Mercer, un consultant senior al firmei de servicii financiare UBS, a spus ca segmentul low-cost se afla acolo unde este si volumul de crestere. "Intrebarea este daca sint suficienti bani in produs", a spus Mercer in cadrul conferintei SupplierBusiness. Mercer a mai spus ca fabricantii vor trebui sa raspunda Loganului daca vor dori sa concureze pe pietele in crestere. Loganul este "un exemplu spectaculos care a zguduit intr-adevar industria auto. Logan a stabilit cu adevarat termenii discutiei", a spus el.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite