autoplay
A aparut numarul 139
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
carlos-ghosn-nissan-350z
15 Septembrie 2007
Carlos Ghosn analizeaza dificultatile industriei auto

Cu ocazia receptiei anuale a SIA (Societatii Inginerilor de Automobile), Carlos Ghosn, presedintele Renault si Nissan, a explicat ca industria automobilistica si-a pierdut capacitatea de a-si creste preturile si ca acest fenomen se observa in ansamblul pietelor mondiale. "Acest lucru se traduce printr-o depresie extrem de puternica in industrie. Mai mult, acest lucru este perceptibil la modul general in degradarea sanatatii economice a majoritatii constructorilor de automobile si a furnizorilor lor. Cresterea materiilor prime explica in mare parte -– insa nu in totalitate -– degradarea performantei economice", a indicat el, adaugind ca "fenomenul nu se va opri, mai ales ca din 2007, asistam la o presiune inflationista continua, si, la un anumit numar de materii prime, nu se prevede nici o oprire pina in 2008/2009".


"Oricum, va fi probabil o inflexiune datorata in mod special chinezilor si indienilor, care sint pe cale de a-si monta capacitatile de exploatare a materiilor prime si a transformarilor lor.Insa pina acolo trebuie sa punem mina de la mina pentru o mai buna colaborare, de exemplu prin repunerea pe tapet a proiectelor comune, prin reducerea costurilor, prin realizarea de substituiri de materii, prin eliminarea acelora ale caror preturi sint volatile si prin incercarea de a reduce cantitatile utilizate", a adaugat Ghosn. "Este un moment dificil pentru furnizori, este un moment dificil pentru constructori, este un moment care inseamna repozitionarea lucrurilor in favoarea producatorilor de materii prime, situatie care din pacate este departe de a fi la final", a mentionat el.


Ghosn a mai explicat ca una dintre provocarile industriei auto consta in a nu raspunde in materie de complexitate si diversitate la cererile teoretice venite din partea pietei, ci de a implementa ceea ce a fost bine realizat si bine vindut. "Intrebarea nu consta in faptul ca clientul are de ales sau nu, ci in capacitatea sau incapacitatea retelei de distributie de a vinde produsul si de a-l vinde bine", a subliniat el.


La final, Ghosn a amintit ca relatiile dintre constructori si furnizori sint pe punctul de a evolua puternic, datorita schimbarilor care se petrec intre constructori (cum a fost cazul cesiunii Chrysler), a schimbarilor de orientare operate de furnizorii de echipamente, dintre care unii au serioase probleme financiare, si a consolidarii prea puternice pe care o putem observa in unele sectoare, care elimina aproape orice concurenta si fac ca preturile sa nu mai fie negociabile.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite