autoplay
A aparut numarul 137
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
wallpaper_alonso
15 Iunie 2006
Anul Alonso
wallpaper_alonso_2
wallpaper_alonso_3

Fernando Alonso a triumfat asupra lui M.Schumacher, iar Fisichella asupra lui Massa, dar atit Renault, cit si Ferrari au lasat concurenta mult in urma. Campionul mondial en titre a iesit invingator pe pista de la Mont Melot, in Marele Premiu al Spaniei. Spaniolul a reusit sa cistige cu o tactica de doua opriri la boxe, iar coechipierul sau i s a alaturat pe podium pe pozitia a treia. Michael Schumacher a trebuit sa se resemneze cu locul al doilea. Desi in antrenamente si calificari au fost rapizi, cei de la Ferrari nu au putut sa ajunga pe Renault. Chiar si fara Fisichella in fata sa, germanul nu a putut sa se apropie de Alonso suficient pentru a juca o tactica in stilul cursei de la Nurburgring. Dupa a doua realimentare, germanul a revenit din nou in urma spaniolului. In ciuda unei erori de pilotaj a lui Fisichella, Massa nu a reusit sa ii fure acestuia locul 3. Totusi, brazilianul a stabilit cel mai rapid tur de pista, fiind urmat de Alonso si Schumacher in acest clasament.


Fernando Alonso, Mark Webber si Kimi Raikkonen si au aparat cu succes pozitiile la start, fiind stiut ca la Monte Carlo acesta este cel mai important lucru pentru cistigarea cursei. Un incident a avut loc intre cei doi piloti ai echipei Midland, Albers si Monteiro. Olandezul si a impins coechipierul in glisierele de protectie, distrugindu i aripa fata. Din acest motiv, Monteiro a intrat la boxele echipei sale inca din primul tur, pentru un eleron nou. Albers a fost penalizat de catre comisari cu o trecere pe linia standurilor datorita incidentului. Michael Schumacher a pornit ultimul, de la boxe, desi s a clasat primul in calificari, ca urmare a deciziei organizatorilor de a penaliza oprirea acestuia din ultimul tur al calificarilor, care i ar fi deranjat pe ceilalti, in special pe Alonso. Pentru o fapta similara, Fisichella a fost penalizat doar cu retrogradarea pe locul 9.
Germanul de la Ferrari a condus o superba cursa de recuperare, reusind sa transforme o plecare de pe linia standurilor in 4 puncte pretioase. Atit el, cit si coechipierul sau au mers pe o strategie cu o singura oprire la boxe. Ajutat si de abandonuri de marca, Schumacher a reusit sa reduca putin pagubele suferite de Ferrari si l a amenintat destul de serios pe Barrichello in ultimele momente ale cursei, nereusind totusi sa treaca de fostul sau coechipier. Massa a ratat cu putin o clasare in puncte si a incheiat cursa pe locul 9. Acest ultim punct a fost adjudecat de Ralf Schumacher, care a adus primele rezultate bune pentru noul sasiu Toyota.


Juan Pablo Montoya si David Coulthard au fost pe faza pentru a beneficia de abandonurile lui Raikkonen si Webber. Montoya a reusit locul 2, iar scotianul si a trecut in cont primul podium din 2003 incoace, si primul podium al sezonului pentru Red Bull.
Dupa disputarea Marelui Premiu de la Monte Carlo, primele cinci pozitii ale clasamentul general al pilotilor se prezinta astfel: 1. F.Alonso (54 puncte), 2. M.Schumacher (39), 3. K.Raikkonen (27), 4. G.Fisichella (24), 5. F.Massa (20). In ierarhia generala a constructorilor, situatia este urmatoarea: 1. Renault (78 puncte), 2. Ferrari (59), 3. McLaren Mercedes (42), 4. Honda (24), 5. BMW Sauber (12).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite