autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Sebastien Loeb, Mr. Guiness Book
15 Ianuarie 2007
Sebastien Loeb, Mr. Guiness Book

Eficienta extraordinara a lui Sebastien Loeb i a permis sa domine copios ultimele doua sezoane, rezultatele sale amintind de perioada anilor '90, cind Tommi Makinen a cucerit cele patru titluri consecutive. Francezul a reusit in ultimii doi ani o serie de performante demne de Cartea Recordurilor.


In virsta de 31 de ani, el a cistigat 14 din ultimele 29 raliuri la care a luat startul, fiind pe cale sa imbunatateasca si recordul de opt victorii reusite intr un singur sezon. Daca mai adaugam aici si seria celor sase succese consecutive din ultimul sezon, obtinem imaginea unui pilot care isi va lasa amprenta asupra istoriei raliurilor.


Loeb si a inceput cariera de pilot ca specialist al asfaltului, devenind insa rapid un adept al macadamului sau al zapezii, suprafete pe care a inceput sa obtina in mod constant clasari pe podium. In 2003, primul sau sezon complet, a terminat la un singur punct diferenta fata de cistigatorul titlului. De atunci, foarte multi sint cei care il compara cu Michael Schumacher, stilul dominant, hotarirea si stilul de pilotaj plasindu l la acelasi nivel cu germanul.


Nascut la Oberhoffen, in Alsacia, Loeb si a inceput cariera sportiva ca gimnast, mergind pe urmele tatalui sau. Pasiunea pentru pilotaj si a spus insa cuvintul, anul 1999 consemnind debutul mondial cu o masina Citroen Saxo, la volanul careia a obtinut victoria in clasa A6 atit in Turul Corsicii, cit si in San Remo.


Un an mai tirziu cistiga titlul in Campionatul de macadam al Frantei, in categoria modelelor cu doua roti motrice. Are alte doua prezente pe scena Campionatului Mondial, terminind pe locul 9 in Corsica si pe 10 in San Remo, de fiecare data la volanul unei Toyota Corolla WRC.
Citroen il angajeaza pilot oficial pentru sezonul 2001, in care a condus o Xsara Kit Car in campionatul francez si un Saxo Super 1600 in Campionatul Mondial.
Sezonul 2002 a inceput cu o victorie la Monte Carlo, rezultatul fiind insa schimbat dupa ce francezul a fost penalizat din cauza asistentei neregulamentare primite la schimbarea unei roti. Prin urmare, a mai trebuit sa astepte pina in Raliul Germaniei pentru a si trece in palmares primul succes intr o etapa de campionat mondial.


Trei victorii si trei locuri secunde au urmat in 2003, cind Loeb si a disputat batalia pentru titlu cu Petter Solberg. Ratarea la milimetru n a facut decit sa creasca ambitiile francezului, acesta spulberindu si adversarii in 2004, cind a cistigat etapele din Monte Carlo, Suedia, Cipru, Turcia, Germania si Australia.


Sa mai adaugam aici alte sase locuri secunde si un titlu mondial decis in Turul Corsicii, pe teren propriu. Dupa Didier Auriol, in 1994, Franta avea un nou campion mondial la raliuri.
Balul din 2005 a fost deschis cu o noua victorie la Monte Carlo, dupa care a urmat incredibila serie de sase succese consecutive din Noua Zeelanda, Italia, Cipru, Turcia, Grecia si Argentina.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite