autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Sebastien_Loeb
15 Iulie 2006
Cinci piloti care merita o stea
Cu jumatate din Campionatul Mondial de Raliuri 2006 deja dat la spate, este timpul sa ne oprim si sa evaluam performantele pilotilor. Dupa opt etape, iata soferii care merita o stea pentru ca au parcurs cu bine prima parte a sezonului, dar nu-i vom trece cu vedere pe cei care nu au dus o prea bine
Marcus_Gronholm
Gianluigi_Galli
gardemeister


Sebastien Loeb
Sezonul 2006 a parut o competitie foarte riscanta la Inceput pentru Loeb: concurInd cu "batrInica" Xsara Intr o echipa individuala Impotriva unor uriasi ca Subaru si Ford.
Din fericire pentru Seb, Xsara s a dovedit a fi competitiva Inca o data anul acesta, iar In cursa de la Kronos a facut o treaba remarcabila cu masina. Totusi, cel mai important, Sebastien Loeb s a dovedit a fi si mai puternic anul acesta. Modul In care Isi Impinge la limite masina fara a face greseli, abilitatea lui de a si pune sub presiune rivalii la momentul potrivit si sinergia dezvoltata Impreuna cu copilotul sau, Daniel Elena, este pur si simplu fenomenala.


Marcus Gronholm
Trebuie sa Il admiram pe Marcus Gronholm pentru dedicatia sa pentru a cIstiga. A facut minuni cu nu chiar perfectul Peugeot 307 WRC In ultimii doi ani, dar schimbarea cu Ford l a reIntinerit pe Marcus.
Focus WRC este o masina foarte rapida -  probabil cea mai buna din campionat la ora actuala -  si Gronholm stie cum sa stoarca ce e mai bun din ea. Marcus este la fel de rapid anul acesta, dar face mai putine greseli ca In trecut. Daca Ford poate tine pasul In privinta dezvoltarii lui Focus, pastrIndu i In acelasi timp si fiabilitatea, Gronholm ar putea Incheia cursa In fata lui Loeb In partea a doua a sezonului.


Gianluigi Galli
Galli a sofat doar In cinci event uri WRC anul acesta, ceea ce e un mare pacat. Italianul este un sofer atIt de bun: este rapid pe asfalt, pietris si zapada. Rar face greseli, iar In acest sezon Gigi a aratat ca se poate adapta rapid pe o masina noua, terminInd pe podium numai In cea de a doua cursa a sa (Argentina), la volanul unui Peugeot 307 WRC preparat de Bozian Racing.


Toni Gardemeister
Unii ar putea comenta ca este dificil de evaluat prestatia lui Toni Gardemeister. Dupa ce a fost lasat pe dinafara echipei puternice a Ford -  Toni trebuie sa se stabileasca la bugetul limitat al echipei Astra Racing. A trebuit sa Inceapa sezonul cu o masina total diferita, Peugeot 307 WRC, dar a punctat Inca un finis pe podium la Principality.
Apoi, dupa ce a lipsit mare parte din sezon, Toni a trebuit sa se adapteze la Inca o masina noua, Xsara WRC. in prima sa cursa cu Citroen, Gardemeister a terminat pe un remarcabil loc patru, In Grecia. Bravo pentru rezultatele excelente ale lui Toni, obtinute mai ales In conditii foarte dificile!


Dani Sordo
in timp ce Dani Sordo se afla Inca In faza de Invatacel, este clar ca talentul sau este urias. Spaniolul a facut o treaba grozava anul acesta, adaptIndu se la Raliul Mondial dupa ce a cIstigat campionatul de juniori sezonul trecut.
Sordo nu are pe umeri presiunea si responsabilitatea de a aduce puncte echipei sale In acest campionat, iar acest lucru Il ajuta sa se concentreze la condus. Dani a obtinut rezultate excelente anul acesta, iar In unele ocazii a dat dovada de o viteza uimitoare, atIt pe pietris, cIt si pe asfalt.


Au fost aproape de o stea...
Francois Duval a fost incredibil de rapid -  dar nu foarte consistent -  cu Fabia WRC. Petter Solberg este cu siguranta unul dintre cei trei mai buni soferi WRC, alaturi de Loeb si Gronholm, dar norvegianul a facut mai multe greseli decIt de obicei anul acesta. Daniel Carlsson si Jussi Valimaki s au descurcat foarte bine cu Mitsubishi Lancer WRC si sa speram ca vor avea mai multe oportunitati pentru a si dovedi talentul In cea de a doua jumatate a sezonului.


CIteva dezamagiri
Harri Rovanpera n a fost capabil sa scoata mai mult din Skoda Fabia de la Intoarcerea sa In Corsica. Chris Atkinson este foarte talentat, dar soferul australian a facut unele greseli In momente critice si are nevoie sa fie mai consistent In actiunile sale. Xavier Pons are pe capul sau o mare presiune la Kronos, spaniolul trebuie sa aduca puncte echipei sale. Pons face cIteodata greseli... sau este cIteodata prea prudent, ceea ce l costa timp pretios.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite