autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Renault F1
15 Octombrie 2006
Autor: Paul Paduraru
Renault - 99,99 la suta o dubla anul asta...
Renault F1
Renault F1

Acum, ca este din nou lider atit in clasamentul la piloti, cit si in cel la constructori, ba chiar cu 10 si respectiv 9 puncte, cu doar o cursa ramasa, Renault are practic titlurile in plasa. Tocmai din acest motiv, echipa va merge la sigur in Marele Premiu al Braziliei. Francezii nu isi vor asuma nici un risc si se vor angaja probabil intr o cursa in care constanta si consistenta vor fi pe primul loc, tocmai pentru a sta departe de necazuri. Alonso trebuie sa ia macar un punct pentru a cistiga titlul la piloti (indiferent ce va face M.Schumacher), iar echipa, chiar daca Ferrari reuseste dubla in Brazilia, nu are nevoie decit de minim locurile 3 si 5 pentru a lua titlul la constructori. Drept urmare, Renault a decis sa aduca la Interlagos un motor extrem de fiabil, glumindu se prin presa ca vor pune un motor Diesel pe masina lui Alonso.


Fernando Alonso si a schimbat total atitudinea fata de propria sa echipa dupa ce m otorul monopostului Ferrari pilotat de Michael Schumacher i-a facut cadou victoria in Japonia. Spaniolul si a amintit ca Renault a muncit tot anul pentru rezultatul sau, un loc 1 care de fapt ar fi fost un loc 2 sau chiar 3 daca Scuderia n ar fi avut atitea probleme. Evident, este ceva normal in Formula 1: Renault a indurat vremuri grele dupa ce mass dumper au fost interzise iar apoi au trecut prin doua week-end uri dificile in Italia si China. Cu toate acestea, si a revenit la virf, reusind sa fie fiabili acolo unde Ferrari a esuat. Este meritul echipei, nicidecum al lui Alonso, si spaniolul merita chiar mai multe cuvinte grele pentru atitudinea meschina pe care a aratat o celor care l au dus spre glorie. La McLaren isi va da probabil seama de greselile sale si poate va invata din ele. In apararea sa am putea recunoaste ca este totusi un campion tinar..., cel mai tinar din istoria Formulei 1! Multa presiune pentru putinii sai ani si un temperament latin, sa fie iertat..., dar comportamentul sau cameleonic aduce un gust amar palmaresului spaniolului si va trebui sa munceasca multi ani ca sa stearga aceste impresii din amintirile criticilor si fanilor deopotriva.


Impreuna pina la capat
Rareori un caracter placut, Schumacher a avut una dintre acele surprinzatoare explozii de frumusete emotionala. Dupa ce si a vazut sansele la un al optulea titlu de campion mondial asfixiate de fumul unui V8 dezertor, germanul si a aplaudat fanii si echipa. S a dus la standuri pentru a i consola si bate pe umar pe cei care au fost mai mult sau mai putin responsabili de esecul Ferrari ului sau. Momente ca acestea ies si mai mult in evidenta in cazul lui Schumacher, data fiind comportarea obisnuita a germanului. Una peste alta Ferrari a esuat sau este pe cale de a esua. Dar a facut o in armonie totala, in intelegere si prietenie. Oare ce e mai dulce? (si aici e vorba doar de titlul la piloti), gustul victoriei intr o echipa dezbinata sau medalia de argint intr un mediu calduros si familial, stiind ca aurul a fost atit de aproape? Michael Schumacher a renuntat sa mai spere la titlul la Piloti, a renuntat cu fair-play, nedorind un titlu obtinut prin suferinta rivalului sau direct.


Ce sanse mai are Ferrari?
Practic, nici una. Doar la constructori, cu greu, ar mai putea Scuderia spera la ceva. Un simplu singur abandon si iata cit de mult s a schimbat totul fata de Marele Premiu al Chinei! Ferrari si Renault erau intr adevar pe muchie de cutit atunci, dar echipa din Maranello avea aparent un mic avantaj. Din fericire pentru Renault, Ferrari a gafat din nou, intr un sezon in care Scuderia s a intrecut in a da cu bita n balta si cu capu n bara. In cel putin 6 curse s au ruinat prin propriile greseli. Titlul se duce la cine merita. La cine imbina performanta cu constanta, viteza cu fiabilitatea si strategia cu forta bruta. Titlul se duce la Renault...

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite