autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Formula 1
15 Mai 2008
Deja-vu

Sincer sa fiu, sezonul 2008 al Formulei 1 incepe sa revina la trecutele dispute, in care problema era nu cum sa-i depasesti pe Ferrari, lucru practic imposibil, ci cum sa te tii aproape de scuderia italiana. Cel putin asa se pare pina acum. Chiar daca debutul de an a insemnat o cursa, cea de la Melbourne, ratata de campioana mondiala, urmatoarele etape au readus in prim plan monoposturile rosii, care au incheiat prima treime a anului calendaristic cu doua duble, la  Bahrain si Barcelona, si cu o dubla clasare pe podium la Istanbul.

Revenind la punctul de plecare, credeam ca odata cu noile reglementari privind masinile se va ajunge la o echilibrare a sanselor, din punctul de vedere al caracteristicilor acestora, raminind ca talentul si indeminarea pilotilor sa faca diferentele, ceea ce ar fi facut disputa mult mai atragatoare pentru public. Iar dupa prima cursa chiar parea sa fie asa. Dar urmatoarele m-au adus cu picioarele pe pamint si trebuie sa recunosc faptul ca ceea ce se cheama „industria” Ferrari este foarte greu de surprins. Sa nu uitam ca echipa calutului cabrat a suferit un soc in acest sezon prin inlocuirea cui Jean Todt, omul care a semnat multe succese ale ferraristilor. Dar socul a trecut si ultimele rezultate ma scutesc de orice alte comentarii.

Ma scutesc insa si de, hai sa le spun sperante, in virtutea eliminarii monotoniei cu care F1 ne obisnuise pe vremea lui Michael Schumacher, pe care le-ar fi putut aduce contracandidatele. Desi, daca e sa fim realisti, se ridica, usor, dar sigur, o alta echipa care s-ar putea sa puna probleme. Este vorba de BMW, germanii dorind sa treaca la conducerea balului. Este drept ca si Mercedes, care este co-participant alaturi de McLaren, ar fi vrut sa faca singura cartile, dar nu i-a iesit la prima mina. In mod cert fabricantul german va forta debarcarea lui Ron Dennis ca sa fie mai mult Mercedes decit McLaren, sau sa fie doar Mercedes.

Dupa modelul BMW sau Toyota sau Honda sau Renault. Fiindca veni vorba de francezi, incercarile disperate ale lui Alonso de a face ceva coerent se lovesc de caracteristicile, mai degraba modeste, ale unei masini care nu face fata concurentei. Rusinos pentru fostii campioni mondiali ai constructorului este faptul ca o alta masina, Red Bull, propulsata de un motor Renault are rezultate mai bune, cel putin pina in prezent. Si, fiindca veni vorba de astfel de simbioze, iata ca Honda isi pedepseste compatriotii de la Super Aguri, care au indraznit sa fie mai buni in citeva rinduri, sezonul trecut, decit firma mama, si le blocheaza accesul la curse. Dupa ce ca nu prea stau bine cu banii, cei de la Super Aguri mai au sicane si din partea furnizorului de motoare. Concurenta, bat-o vina. Si pentru ca spus de concurenta, revin la ideea anterioara si conchid ca, in scurta vreme, lupta pentru suprematia in Formula 1 se va da intre echipele constructorilor completi; masina si motor.

Deja acest lucru este pregnant, daca ne uitam in ierarhii. Probabil ca va reveni si Ford sau poate si alti japonezi sa fie atrasi. Daca tot se muta Marele Circ spre Asia. Numai sa mai ramina Max Mosley la volanul FIA., scandalul cu conotatii sexuale in care este implicat putind sa-i fie fatala fotoliului sau. Sa asteptam.
Iata cum se prezinta ierarhiile dupa patru etape: 1. Kimi Raikkonen (35 puncte), 2-3. Lewis Hamilton, Felipe Massa (cite 28), 4. Robert Kubica (24), 5. Nick Heidfeld (20), 6. Heikki Kovalainen (14), 7. Mark Weber (10), 8-9. Jarno Truli, Fernando Alonso (cite 9), 10. Nico Rosberg (8) – piloti, respectiv 1. Ferrari (63), 2. BMW (35), 3. McLaren-Mercedes (34), 4. Williams-Toyota (12), 5. Toyota (9), 6. Red Bull-Renault (8), 7. Renault (6) -- constructori.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite