autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Raliul Iasului
15 Noiembrie 2007
Autor: Mircea Ungureanu
Raliul Iasului Tester
Din nou in High Life
Raliul Iasului

In urma cu citeva luni, entuziasmul iesenilor care au dorit sa readuca pe plaiurile moldave un raliu automobilistic era rasplatit cu acordarea, de catre federatia de specialitate, a organizarii unui concurs de o mai mica anvergura. Raliul (sprint) Iasului s-a bucurat de succes si deschidea o perspectiva optimista, organizarea unei etape in Campionatul National, pentru 2008.


Si uite ca surpriza a venit mult mai repede, forul national acordind Iasului sansa de a organiza o asemenea etapa chiar in finalul sezonului 2007. Ca si in curtea mai mare a Formulei 1, Raliul Iasului Tester avea sa devina cursa ce urma sa stabileasca numele noului campion national de raliuri. Si, din acest punct de vedere, etapa ieseana a devenit foarte interesanta. Interesante au fost si noile trasee gasite de organizatori, care, fie vorba intre noi, au facut un veritabil tur de forta si au reusit cu brio in demersul lor. Noile trasee, in special proba speciala de la Mogosesti (denumita Cioca Boca), au facut departajarea si au scos in evidenta calitatile de piloti pe care le-au etalat concurentii. Importanta a fost si superspeciala de la Mall, in nota cu marile competitii de profil, care a adunat citeva mii de ieseni doritori sa simta mirosul de cauciucuri si de gaze arse caracteristice motorsportului, dar sa si admire indeminarea celor implicati in lupta.

A fost o idee buna pentru ca, la raliuri, nu se poate masura exact gradul de participare a spectatorilor, deoarece acestia, mai ales pe probele speciale, se raspindesc de-a lungul traseului si, chiar daca in unele poienite se aduna grupuri mai mari, care sarbatoresc cimpeneste bucuria participarii la cursa, nu se poate face o evaluare exacta a numarului de spectatori participanti.


Este cert faptul ca Raliul Iasului Tester a avut succes la public. Insusi numarul autoturismelor parcate la capetele probelor speciale a demonstrat acest lucru. Singurul lucru nerezolvat inca, din punctul de vedere al spectatorilor, este acela de a gasi locurile celor mai spectaculoase de pe traseu, unde reiese indeminarea pilotilor si unde se fac diferentele. Dar, nu au intrat zilele in sac.
Referitor la concursul propriu-zis, el a avut sarea si piperul necesare intr-o astfel de reteta, cu abandonuri surprinzatoare (Bogdan Marisca, de pilda) si cu recuperari aproape imposibile (Dan Girtofan). A fost un concurs inedit, care a scos la rampa talentele pilotilor autohtoni si nu numai, dar care, pe de alta parte, a aratat distanta care separa automobilismul romanesc de nivelul mondial. Diferente care nu constau in valoare si talent, ci mai ales in bani. Sport costisitor, automobilismul de raliu trebuie sa aiba o sustinere financiara pe masura pentru a fi competitiv si afara.


Incercarea pe care o face Dacia, de a promova masinile autohtone, este laudabila, dar pina la urma nu poate deveni decit o pista de lansare a pilotilor talentati, in nici un caz o solutie de campionat mondial. Oricum, trebuie sa fim bucurosi ca exista acest campionat national, ca disputa la virf este deschisa mai multor echipaje si ca toate acestea se intimpla si la Iasi.
Si apropo de lupta, Raliul Iasului Tester a decis, dupa cum spuneam, noul campion national. Cistigator al cursei, Dan Girtofan s-a impus si in ierarhia generala, intrecindu-l la potou pe Bogdan Marisca, iesit din cursa ieseana dupa ce a lovit un cap de pod. Din pacate pentru ieseni, favoritul local, Titi Aur, nu s-a inscris in cursa, dupa ce in primavara facuse legea la sprint. Poate la anul. Asteptam cu nerabdare un nou concurs. Cred ca-l meritam.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite