autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Cupa Dacia Joe
15 Noiembrie 2007
Punct si de la capat
Cupa Dacia Joe
Cupa Dacia Joe
Cupa Dacia Joe

* Bogdan Stanoiev invinge la Iasi si se claseaza al doilea in clasamentul general, in timp ce cistigatorul editiei 2007, Cristian Turbatu, si-a adjudecat si Trofeul "Performanta"
Raliul Iasului Tester, ultima etapa a sezonului 2007, urma sa transeze lupta pentru titlul de "vice" dintre Bogdan Stanoiev si Ernest Mulner. Confruntarea dintre cei doi avea sa ia sfirsit pe a sasea proba a raliului cind, fortind nota, Mulner a iesit in decor si s-a rasturnat. Pentru brasovean consolarea o reprezinta totusi prezenta pe ultima treapta a podiumului final al Cupei Dacia JOE 2007.


Dovedind o data in plus ca pe macadam se simte ca pestele in apa, tinarul Bogdan Stanoiev a dominat ostilitatile. Instalat la conducerea clasamentului inca din prima speciala, timisoreanul si-a trecut in cont noua probe speciale si in final a treia victorie de etapa in Cupa Dacia JOE. Devenit vicecampion, Stanoiev are in vitrina de trofee din acest an si primul loc in clasamentul "Sperante" Michelin, precum si cel rezervat Debutantilor din cadrul Cupei.


Dupa ce a absentat la ultimele doua etape, cea de la Brasov respectiv Cluj, din motive legate de buget, Cristian Turbatu a spus "prezent" la ultimul act al sezonului. Deja cistigator al Cupei Dacia JOE dupa a saptea etapa, cea de la Sibiu, acesta a dorit sa demonstreze ca succesul din acest an nu este intimplator. Clasat pe locul secund la Raliul Iasului Tester, pilotul pitestean si-a adjudecat in finalul sezonului si Trofeul "Performanta", trofeu ce rasplateste cel mai mare numar de puncte marcate, fara a se scadea cele mai slabe 3 rezultate, regula ce a guvernat stabilirea clasamentului general al Cupei Dacia.


Revelatia ultimei etape a fost noul venit Costica Raileanu. Pilot de circuit, tulceanul s-a adaptat rapid la rigorile pilotajului pe macadam si a incheiat Raliul Iasului Tester pe ultima treapta a podiumului, reusind si o victorie de proba speciala. In plus, pentru ca are numai 23 de ani, Raileanu a fost eligibil si pentru Trofeul "Sperante" Michelin, unde s-a clasat pe locul 2.
Tragind linie la final de sezon, prima editie a Cupei Dacia JOE s-a dovedit un succes pe toate planurile. In cifre, competitia a insemnat un numar de 13 participanti, un record pentru prima editie a unei cupe monomarca in raliurile autohtone, si 15 automobile pregatite in specificatia de cupa. Numarul mare de concurenti dovedeste ca reteta unei Cupe monomarca ce necesita un buget de participare redus este una de succes pentru dezvoltarea fenomenului automobilistic. Un avantaj in plus pentru concurenti l-au reprezentat premiile in bani oferite la fiecare etapa, precum si marele premiu de 10.000 de euro acordat cistigatorului.
Dupa un numar de 10 etape, 5 pe asfalt si 5 pe macadam, modelul Dacia Logan 1.6 MPI si-a dovedit robustetea si fiabilitatea, neinregistrindu-se decit 3 abandonuri tehnice, costurile de exploatare situindu-se la un nivel extrem de scazut.


Nu in ultimul rind este de mentionat ca la fiecare etapa din 2007, la bordul modelul Dacia Logan au descoperit universul raliurilor o serie de personalitati, vedete si ziaristi in efortul de a promova acesta disciplina extrem de complexa si interesanta.
Dupa succesul primei editii sint toate motivele pentru a astepta ca in 2008 in competitie sa se inscrie un numar si mai mare de participanti, in special dintre cei aflati la inceput de cariera, Cupa Dacia dovedindu-se la prima editie o reala rampa de lansare.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite