Aproape 6 din 10 mașini second-hand sunt vândute de samsari

Samsarii de mașini au la vânzare aproape de patru ori mai multe mașini decât dealerii auto, circa 55% din anunțurile cu autoturisme second-hand fiind postate de către aceștia, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro realizată în luna iunie 2018.

Din mașinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunțuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) și românii care își vând mașina personală (circa 30%).

În Germania, situația este total opusă celei din România. Întrucât nemții își vând mașina veche la dealeri, iar comerțul de mașini „pe persoană fizică” nu este permis, anunțurile vânzătorilor autorizați reprezintă aproximativ 79% din piață, în timp ce persoanele fizice au doar 21%.

„Piața auto second-hand din România este dominată de samsari, iar dealerii auto abia reușesc să ajungă la 15% cotă de piață din totalul tranzacțiilor. Dealerii sunt de multe ori în dificultate și câștigă greu cota de piață pentru că atunci când vinzi mașini corecte (km reali, istoric verificabil etc.) și faci asta legal (cu TVA pe toată suma, cu garanție etc.) nu mai poți concura la preț mașinile samsarilor. Partea bună este că mulți cumpărători au început să înțeleagă avantajele de a cumpăra o mașină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul mașini după seria de șasiu înainte de cumpărare și care intelge că nu poate merge doar pe noroc, ne așteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate”, a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 de unități), Mercedes-Benz (440 de unități), Volkswagen (330 de unități), Audi (200 de unități) și Renault (200 de unități), samsarii de mașini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparținând mărcilor Volkswagen (3.100 de unități), BMW (2.800 de unități), Opel (2.500 de unități), Ford (1.600 de unități), Audi (1.580 de unități).

O mașină rulată de 5-6 ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă mașina a circulat în România. De aceea este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziția la un preț corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistență, airbag-urile etc., trecem mai departe și căutăm altă mașină.

Jumătatea lui 2018 este aproape la același nivel cu 2017 care a fost unul record pentru piața auto de mașini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacții. În ceea ce privește reînmatriculările (tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut și ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unități, depășind cu mult maximul din 2011 (411.000 de unități), datorită lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-și vândă mai ușor mașina în țară.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul mașinilor din Germania aduse special pentru revânzare, mașini foarte dorite de români cum ar fi: Volkswagen, BMW, Audi, Škoda sau Mercedes-Benz.

Este foarte important să știm că mașinile bune și cu kilometri puțini sunt foarte scumpe în vest și nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc mașini cu kilometri mulți sau cu diferite probleme tehnice și estetice că să aibă un cost de achiziție scăzut și să permită apoi un profit frumos și un preț de vânzare atractiv.

Pe InspectorAuto.ro se poate verifica istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand și are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totală.

Comments are closed.