Acum sau in 2007?

Galerie foto

Judecata simpla cum ca incepind din 2007 se vor ieftini masinile second-hand importate din statele membre UE datorita disparitiei taxelor vamale a fost serios zdruncinata de taxele pentru prima inmatriculare stipulate in noul Cod Fiscal, aliniat si el cica la standarde europene. Oameni hotariti deja sa astepte 1 ianuarie 2007 si primirea Romaniei in UE pentru a-si cumpara masina visata, un SH de citeva mii de euro, nu mai stiu ce sa faca: sa cumpere acum sau sa mai astepte citeva luni?

Fara a avea pretentia ca dupa ce vor parcurge aceste rinduri vor sti clar ce sa faca trebuie spus ca exista un segment important de potentiali proprietari de masini care pot aloca in jur de 5.000 de euro pentru a-si achizitiona o masina. Cu banii astia ei pot face fata la un leasing pentru un model nou-nout, dar nu pot trece de clasa mica, or ei isi doresc o masina incapatoare, din clasa medie. Solutia este doar second-hand si-si fac sperante ca dupa 2007 vor economisi macar citeva sute bune de euro.

Aici, insa, intervine interesul national legat de protejarea productiei autohtone, care trage dupa el si interesele importatorilor de masini noi. Sint si eu total impotriva achizitionarii de rable la 500 euro, asa cum s-a intimplat in Polonia, chiar daca Romania nu va fi deloc privita cu ochi buni cind se va considera ca prin taxele stabilite limiteaza libera circulatie a masinilor in UE. Dar nici nu ne-ar aranja deloc o invazie de cazane, pe masura saraciei romanilor, epave neprietenoase cu mediul si certate cu siguranta, care sa contribuie doar la ridicarea mediei de virsta a unui Parc Auto si asa invechit peste masura.

Dar oamenii care vor da citeva mii de euro pe un model cu macar Euro II, doua airbag-uri si ABS trebuie luati serios in calcul nu doar de samsarii auto, ci chiar si de importatorii ce ar trebui sa fie bine pregatiti si la acest capitol, pentru ca din 2007 vor cistiga din ce in ce mai putin din vinzarea masinilor noi...

Comments are closed.